رونالدو بهترین گلزن سال ۲۰۲۳ شد؟

برای یک بار هم که شده توجه دوربین‌های دنیای فوتبال، آسیا را هدف قرار داده. عاشقان مستطیل سبز بازی‌های چند تیم آسیایی را دنبال می‌کنند و فروش حق پخش این مسابقات در حال رشد است.

ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال برای پاسخ دادن به پیشنهادهای لیگ عربستان دچار تردید نیستند و این رویکرد را غیر حرفه‌ای نمی‌دانند.

معادلات فوتبالی در بین گزاره‌های این ورزش محبوب، رنگ و بوی آسیایی هم پیدا کرده‌اند و همه این موارد با یک دلیل از پستوی دور افتاده غیر ممکن‌ها به وادی روشن ممکن‌ها رسیده‌اند چون کریستیانو رونالدو در آنجا توپ می‌زند!

فوق‌ستاره پرتغالی باز هم ثابت کرد هر کجا برود می‌تواند بهترین باشد و بهترین سفیر ممکن برای فوتبال در خاورمیانه بود. او باز هم در آستانه یک عنوان دیگر است و با وجود بازی در لیگ عربستان، نمی‌توان از کنار این عنوان به سادگی گذشت. رونالدو بهترین گلزن سال 2023 خواهد شد. او نگاه فوتبالی‌ها را معطوف به آسیا کرد.

کاری که مسئولان فوتبالی در این قاره با تغییر زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا موفق به انجامش نشده بودند.

رکوردها در تعقیب

او نه با مصاحبه‌های زیاد و نه با رپورتاژ خبری، بلکه با گلزنی و فقط گلزنی این جمله قدیمی خودش را بارها و بارها ثابت کرده است که می‌گوید؛ من در تعقیب رکوردها نیستم. آنها مرا تعقیب می‌کنند.

با آماری که این فوق‌ستاره 38 ساله دنیای فوتبال در لیگ عربستان بر جای گذاشته باید اعتراف کرد رونالدو برای ارائه چنین ادعایی حق داشت و او هنوز برند معتبر خود در جهان فوتبال را حفظ می‌کند. با گلزنی این بازیکن در دیدار آخر النصر، شمار گل‌های زده رونالدو در سال 2023 به عدد 53 رسید. نفر دوم جدول بهترین گلزنان سال رو به پایان میلادی کیلیان امباپه است.

گلزن اول پاری‌سن ژرمن تا اینجا 52 گل به ثمر رسانده و البته دیگر فرصت بیشتر کردن شمار گل‌هایش را ندارد و یقینا پشت سر رونالدو قرار خواهد گرفت. حتی درخشش هری کین در بایرن‌مونیخ و گلزنی‌های مداوم و پرتکرار او در بوندس‌لیگا هم نتوانست از رونالدو سبقت بگیرد. مهاجم چارچوب‌شناس انگلیسی و متخصص گلزنی باواریایی‌ها هم در سال 2023 موفق به ثبت 52 گل شده. او هم مثل امباپه شانس بیشتر کردن این تعداد را ندارد و در همین نقطه شاهد سبقت گرفتن کریستیانو رونالدو بود. او هم راهی برای رسیدن به رونالدو ندارد چون تیمش تا سال جدید میلادی بازی دیگری نخواهد داشت. به نظر می‌رسد رونالدو، بدون رقیب و بدون دغدغه خاصی به این عنوان جدیدش دست پیدا خواهد کرد و تنها کسی که شانس کمی برای اذیت کردن او برای کسب این عنوان را دارد ارلینگ هالند است.

هالند و مصدومیت

با وجود اینکه منچسترسیتی تا پایان سال میلادی باز هم به میدان خواهد رفت اما این تیم گلزن اولش را دچار مصدومیت می‌بیند. هالند در بازی شب گذشته سیتی در مقابل کریستال پالاس هم غایب بود و معلوم نیست به بازی بعدی تیمش برسد. پیش‌بینی‌های اولیه پزشکی می‌گویند ارلینگ هالند هم تا سال جدید میلادی هیچ بازی دیگری را انجام نخواهد داد و با 50 گل زده در رده چهارم بهترین گلزنان سال می‌ایستد. با این حال هواداران این بازیکن امیدوارند غول نروژی زودتر از پیش‌بینی به میادین باز گردد و از فرصت باقی مانده برای ثبت 4 گل و رسیدن به رونالدو استفاده کند. اگر واقع‌بینانه به ماجرا نگاه کنیم، شاید حتی هالند در صورت رسیدن به بازی بعدی سیتی هم موفق نشود عنوان بهترین گلزن سال 2023 را از رونالدو بگیرد. مصدومیت ارلینگ هالند در واقع آخرین قطعه پازل جدیدترین رکورد و موفقیت رونالدوست؛ کسی که در عربستان هم خودش بود و آنجا را هم با تب و تاب فوتبال، مورد توجه دنیای مستطیل سبز قرار داد.

رونالدو بهترین گلزن سال ۲۰۲۳ شد؟

38 سالگی جذاب

با رفتن رونالدو به النصر، عده زیادی اعتقاد داشتند  فوق‌ستاره پرتغالی می‌خواهد با اعتباری که در سال‌های درخشش در اروپا به دست آورده به کسب درآمد در آخرین روزهای فوتبالش بپردازد. رونالدو البته درآمد سرشاری از بازی در لیگ عربستان به دست می‌آورد اما همزمان ثابت می‌کند هدف او برای مهاجرت به خاورمیانه فقط پول نبوده و همچنان در حال لذت بردن از فوتبال است. او هنوز هم گلزن اول تیمش نام دارد و با هر بازی اضافه شدن تعداد گل‌هایش، باز هم توسعه فوتبال در آسیا را بیشتر و بیشتر می‌کند. 38 سالگی به هیچ وجه نقطه پایان رونالدو نبوده و نیست و برخی حتی از انگیزه فوق‌ستاره پرتغالی برای حضور در جام‌جهانی بعدی حرف می‌زنند. برای بازیکنی که در این سن و سال از هالند، امباپه و کین سبقت می‌گیرد، چنین تصمیم و رویکردی اصلا دور از ذهن نیست. در مورد سال‌های رقابت او با مسی هر چه می‌خواهید بگویید اما باید بپذیریم کریستیانو رونالدو جذاب‌ترین نسخه از یک فوتبالیست 38 ساله را به تصویر می‌کشد و هنوز هم دوستدارانش را به وجد می‌آورد. عطش رونالدو برای رسیدن به موفقیت این روزها در کلاس‌ها و سمینارهای موفقیت به عنوان یک نمونه جالب توجه و یک الگوی واقعی مورد تحلیل قرار می‌گیرد و او به اندازه سهم خودش در صادر کردن فوتبال به تمام نقاط کره زمین، نقش قابل توجهی ایفا کرده است. رونالدو یک اسطوره واقعی است؛ کسی که فقط به پیروزی می‌اندیشد و حتی دوری از قاره سبز، آب و هوای معتدل این قاره و پوشش رسانه‌ای گسترده و با کیفت فوتبال در اروپا هم نتوانسته شوق موفقیت را از او بگیرد. نه فقط رکوردها، بلکه دوربین‌ها، قلم‌های جراید و قافله مستطیل سبز در تعقیب رونالدو هستند و هر کجا او می‌رود، پیرامونش را می‌گیرند و از رونالدو می‌پرسند بهترین بازیکن تاریخ چه کسی است؟ این فوق‌ستاره هم با جدیت به میدان می‌رود و با تداوم گلزنی همان عبارت جسورانه را در قالب فوتبالی و فنی مطرح می‌کند. کریس هنوز هم خودش را بهترین بازیکن دنیای فوتبال می‌داند.