سردار آزمون جام ملتهای آسیا را از دست می دهد؟

به دنبال حضور سردار آزمون در رم یکی از خبرنگاران ایتالیایی در توئیت خود فاش کرد که سردار آزمون به شرط عدم همراهی تیم ملی در جام ملت‌ها به رم ملحق شده است. به این خاطر که جام ملت‌ها در زمانی برگزار می‌شود که لیگ‌های اروپایی در جریان است و اگر قرار به حضور سردار در اردوی تیم ملی فوتبال ایران باشد او بازی‌های زیادی را در سری آ از دست خواهد داد.

برنامه‌ریزی برای سفر امیر قلعه‌نویی به ایتالیا به همین خاطر بود. به واقع سرمربی تیم ملی قصد داشت در نشست با ژوزه مورینیو مجوز حضور سردار آزمون در اردوی تیم ملی را بگیرد که به دلیل مشکلات ویزا هنوز این سفر محقق نشده است.

در صورت عدم صدور مجوز از سوی باشگاه رم، سردار آزمون بر اساس مفاد قرارداد نمی‌تواند تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا همراهی کند و حتی شکایت فدراسیون فوتبال به فیفا هم منجر به حضور این بازیکن در اردوی تیم ملی نخواهد شد.

این خبر از آنجایی درست است که اعضای کادر فنی تیم ملی با تردید از حضور این بازیکن در اردوی تیم ملی صحبت می‌کنند. به طور مثال هومن افاضلی، مشاور سرمربی تیم ملی در این باره می‌گوید:

«باید ببینیم باشگاه رم چقدر همکاری می‌کند؛ سردار آزمون بازیکن مهمی برای ما است. او جزء بازیکنانی است که همه آسیا روی او حساب می‌کنند و شناخته شده است. امیدوارم شرایط استفاده از او فراهم شود. اینکه چه اتفاقی می‌افتد را باید کمی بیشتر صبر کنیم.»