غایب بزرگ لیست تیم ملی برای جام ملتهای آسیا

امیر قلعه‌نویی نسبت به تمام اردوهای گذشته، هافبک‌های دفاعی کمتری در فهرست 27 نفره جام ملتهای آسیا دعوت کرده و روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی را برای این پست برگزیده، اما بزرگترین غایب در این لیست بدون تردید احمد نوراللهی است که درخشش در امارات هم او را به لیست اضافه نکرد.

احمد نوراللهی در اردوی گذشته تیم ملی ایران پس از اینکه متوجه شد در ترکیب و حتی فهرست نخستین مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 مقابل هنگ‌کنگ قرار ندارد، با ناراحتی وسایل خود را در هتل المپیک جمع کرد و به امارات سفر کرد که همان اتفاق حالا منجربه غیبتش در لیست شده است.

نوراللهی پس از اینکه حاضر نشد روی سکوهای ورزشگاه آزادی در دیدار تیم ملی ایران مقابل تیم هنگ‌کنگ بنشیند و در دومین مسابقه مقدماتی جام جهانی برابر ازبکستان هم غایب بود، بهترین عملکرد را در باشگاه الوحده داشت و در تمام بازی‌ها درخشید ولی به‌خاطر مسائل قبلی، جام ملت‌های آسیا را از دست داد.

 

1769678

او پس از ترک اردوی تیم ملی ایران، در نخستین مسابقه الوحده مقابل الامارات در لیگ برتر امارات توانست یک گل تماشایی به ثمر رساند و یک پاس گل دیدنی بدهد و پس از آن هم در پنج دیدار پیاپی موفق شد دو گل مهم در رقابت با الجزیره بزند، سه پاس گل داشته باشد و روی دو گل دیگر موثر ظاهر شود، اما این نمایش خیره کننده موجب دعوتش به تیم ملی نشد.

گفته می‌شود اگر احمد نوراللهی به‌خاطر ترک اردوی تیم ملی حاضر به عذرخواهی می‌شد، دوباره برای جام ملت‌ها در فهرست امیر قلعه‌نویی قرار می‌گرفت، اما چنین اتفاقی نیفتاد تا این ستاره لژیونر ایران در رقابت‌های آسیایی پیش رو در قطر غایب باشد.

1973205

احمد نوراللهی که سومین سال حضورش در لیگ برتر امارات را پشت سر می‌گذارد و در فصل جاری توانسته در رقابت‌های مختلف 3 گل به ثمر رساند و 6 پاس گل بدهد، باید با حسرت جام ملت‌های آسیا را نگاه کند و شاید بتوان او را بزرگترین غایب ایران در این رقابت‌ها دانست.