ایران - فلسطین؛ نبرد شاگردان قلعه نویی با شیرهای کنعان در نخستین گام

تیم ملی فوتبال ایران در  نخستین بازی مرحله گروهی هجدهمین دوره  جام ملتهای آسیا امشب (روز یکشنبه)  ساعت ۲۱ به مصاف تیم ملی فلسطین  در ورزشگاه اجوکیشین سیتی قطر می‌رود.

شاگردان قلعه نویی با شرایط ایده آل پا به مسابقات جام ملت‌های آسیا گذاشتند و در ۱۳ بازی اخیر خود شکست نخوردند و ۱۱ پیروزی به دست آوردند. آن‌ها می‌خواهند با برد برابر تیم فلسطین رکورد شکست ناپذیری خود را حفظ کنند و گام اول هم محکم بردارند. علاوه بر این، بازی با فلسطین می‌تواند به نوعی دیدار تدارکاتی برای یوز‌های ایرانی باشد تا برای بازی‌های مهم و حساس با تیم‌های قدرتمند آسیا آماده شوند.  

به نظر می‌رسد که تیم ملی فوتبال کشورمان برای برد برابر فلسطین کار راحتی دارد، اما ملی پوشان نباید حریف خود را دستکم بگیرند چرا که تیم فلسطین  در ۲ بازی دوستانه خود برابر تیم‌های استرالیا  و ازبکستان تنها یک گل خورده و با تیم سعودی هم به تساوی رسیده است تا مشخص شود که فلسطین ساختار دفاعی خوبی دارد که باید شاگردان قلعه نویی راهی برای گلزنی به این تیم پیدا کنند.   

در حالی که گفته می‌شد علیرضا جهانبخش دچار مصدومیت شده است و به این بازی نمی‌رسد، اما این بازیکن مشکلی برای همراهی تیم ملی کشورمان در این بازی ندارد.  

در آن طرف، تیم ملی فلسطین در سومین حضور متوالی خود در جام ملت‌های آسیا می‌خواهد شگفتی خلق کند و این تیم در ۲ دوره قبلی در سال‌های ۲۰۱۵  و ۲۰۱۹ نتوانست در بازی‌های گروهی برنده شود  و اکنون آن‌ها می‌خواهند روند ناکامی‌های خود را قطع کنند، اما کار سختی در نخستین بازی خود برابر تیم ملی ایران دارند.  

عدی ابراهیم  دباغ مهاجم تیم ملی فلسطین در تیم شارلوا بلژیک بازی می‌کند و او در ۲۹ بازی برای فلسطین ۱۰ گل زده است. همچنین دباغ گران‌ترین بازیکن فلسطین با ۱/۵ میلیون یورو ارزش گذاری شده است.  همچنین شیرهای کنعان لقب تیم ملی فلسطین است. 

۲ تیم تاکنون ۶ بار به مصاف یکدیگر رفتند که تیم ملی کشورمان تاکنون به فلسطین نباخته و ۳ بار برنده شده و ۳ بار هم تن به تساوی داده است. ۱۶ گل زده و تنها ۶ گل خورده تفاضل مثبت ۱۰ گل را برای تیم ملی کشورمان در این ۶ مسابقه برجای گذاشته است.  

نکته قابل توجه این است که تیم‌های ایران و فلسطین تاکنون در جام ملت‌های آسیا به مصاف یکدیگر نرفته  و در رقابت‌های غرب آسیا و بازی‌های دوستانه برابر یکدیگر قرار گرفته بودند.  

تیم ملی فوتبال ایران با رتبه ۲۱ در رنکینگ فیفا بهترین جایگاه را در گروه C  در اختیار دارد و به زعم کارشناسان با توجه به اینکه نسل طلایی فوتبال ایران در  این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا حضور دارند، انتظار می‌رود که بعد از ۵۰ سال ملی پوشان کشورمان بتوانند قهرمان این دوره از رقابت‌ها شوند و باید دید این اتفاق رخ می‌دهد و یا همچنان در حسرت قهرمانی می‌مانیم.  


تیم ملی