رنکینگ جهانی دردسرساز برای پینگ‌پنگ ایران

تیم ملی تنیس روی میز ایران ۳۲ روز دیگر باید در مسابقات تیمی قهرمانی جهان کره جنوبی به رقابت بپردازد. در این مسابقات هشت سهمیه تیمی المپیک توزیع می‌شود و کار ایران برای گرفتن این سهمیه بسیار سخت است.

در حال حاضر تیم‌های استرالیا (سهمیه قاره اقیانوسیه)، چین (سهمیه قاره آسیا)، سوئد (سهمیه قاره اروپا)، کانادا و بزریل (سهمیه قاره پان آمریکن) و مصر (سهمیه قاره آفریقا) سهمیه گرفته‌اند. فرانسه هم سهمیه میزبان را دارد.

در مسابقات قهرمانی تیمی جهان اگر تیم‌هایی که سهمیه گرفته‌اند، جزو هشت تیم برتر هم قرار بگیرند، کنار گذاشته می‌شوند و سهمیه آن‌ها به کشور‌هایی می‌رسد که جایگاه بالاتری در رنکینگ جهانی دارند. در واقع اگر ایران تیم نهم قهرمانی جهان شود و کشوری که بعد از ایران قرار دارد، در رنکینگ جهانی جایگاه بالاتری داشته باشد، سهمیه به آن کشور می‌رسد.

تیم ایران ابتدا باید در مرحله گروهی به رقابت بپردازد و سه تیم اول هر گروه راهی مرحله حذفی می‌شوند. 

 ایران در رنکینگ جهانی در حال حاضر تیم ۲۵ جهان است و ۱۸ کشور که سهمیه المپیک ندارند، بالاتر از ایران قرار دارند.

کشور‌های آلمان، کره جنوبی، ژاپن، پرتغال، چین‌تایپه، هنگ کنگ، اسلوونی، کروواسی، انگلیس، هند، بلژیک، لهستان، دانمارک، آمریکا، نیجریه، رومانی، سنگاپور و اسلواکی بالاتر از ایران قرار دارند و صاحب سهمیه المپیک هم نیستند.

مسابقات از ۲۷ بهمن در بوسان کره‌جنوبی آغاز می‌شود. تیم ایران با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، امیرحسین هدایی، محمد موسوی و متین حیدری در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

پینگ‌پنگ بازان ایران در صورتی که سهمیه تیمی نگیرند باید برای سهمیه انفرادی تلاش کند. یک سهمیه در مسابقات آسیای میانه توزیع می‌شود و همچنین حدود ۱۵ نفر هم از رنکینگ جهانی صاحب سهمیه می‌شوند. ایران امیدوار است بتواند از هر دو طریق صاحب سهمیه انفرادی المپیک شود.