مربی تیم ملی: شکست ژاپن تمرکزمان را از بین برد!

رحمان رضایی پس از پیروزی یک بر صفر ایران مقابل هنگ‌کنگ گفت: فکر می‌کنم اگر ما می‌توانستیم از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم، بازی اینقدر پیچیده و سخت نمی‌شد. ما در نیمه اول موقعیت‌های زیادی داشتیم و سانترهای زیادی ارسال کردیم، ولی متأسفانه نتوانستیم استفاده کنیم، وقتی از موقعیت‌ها استفاده نکردیم، هنگ‌کنگ جسارت پیدا کرد.

وی ادامه داد: فلسطین تیم خوبی بود، ولی ما مقابل این تیم از دقیقه اول چنان به آنها فشار آوردیم که اصلاً نتوانستند خودشان را پیدا کنند. در بازی با هنگ‌کنگ برعکس این اتفاق افتاد و ما کار را خودمان سخت کردیم و نتوانستیم از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم. ما به خاطر فشار بازی‌ها مجبور بودیم یکی دو تا از بچه‌ها را در این بازی به زمین نفرستیم و چند تغییر داشتیم و چون گل نزدیم، این شجاعت به حریف داده شد که بیشتر کار ترکیبی انجام دهد و به دروازه ما نزدیک شود. در کل پیچیده شدن بازی به خاطر عملکرد ما و بچه‌های تیم بود.

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: امیدوارم برای بازی بعدی از لحاظ روحی، ذهنی و تاکتیکی بیشتر کار کنیم. سه چهار روز بیشتر زمان نداریم و باید روی ریکاوری و مسائل ذهنی بازیکنان بیشتر کار کنیم. بازیکنان خودشان می‌دانند که امروز باید محکم‌تر بازی می‌کردند، ولی خدا را شکر امروز که تا حدودی از شرایط خوب‌مان فاصله داشتیم، توانستیم سه امتیاز بازی را بگیریم.

رضایی راجع به عملکرد مهدی قایدی نیز خاطر نشان کرد: همه بچه‌ها خیلی خوب تمرین کردند، ولی مهدی جزو بازیکنانی بوده که توانسته است خودش را پیدا کند. قایدی تمرینات خوبی داشته است و به حرف‌های مربی خوب گوش کرد و خوشبختانه دو گل هم زده است. قایدی مهره ارزشمندی برای ماست و امیدوارم در بازی‌های بعدی نیز بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

مربی تیم ملی: شکست ژاپن تمرکزمان را از بین برد!

وی همچنین درباره مصدومیت سید مجید حسینی به خبرنگاران گفت: هنوز گزارش‌های پزشکی ارسال نشده است. سردار مصدوم نیست، ولی چون جزو مهره‌های مؤثر تیم است، نخواستیم در مورد این بازیکن ریسک کنیم.

رضایی در پایان در مورد شکست ژاپن مقابل تصریح کرد: از همان بازی‌های اول در این رقابت اتفاقات عجیب و غریب رخ داده است. من فکر می‌کنم این مسئله و باخت ژاپن باعث شد تا تمرکز ما از بین برود. امیدوارم در بازی سوم تمرکزمان را داشته و خودمان باشیم.