نظر اسطوره استرالیا درباره تیم ملی ایران در جام ملت ها

کیهیل کاپیتان سابق تیم ملی استرالیا که با این تیم جام قهرمانی ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ را بالای سر برد.

کیهیل سابقه سال‌ها بازی برای اورتون، شانگهای شهنوا، میلوال و نیویورک ردبولز را در کارنامه دارد و سال ۲۰۱۹ نیز در باشگاه جمشیدپور هند به دوران بازیگری خود پایان داد. کیهیل را بعد از بازی استرالیا مقابل سوریه در ورزشگاه احمد بن علی دیدیم و خیلی زود صحبت با او را در مورد شرایط ایران در جام ملت‌های آسیا آغاز کردیم.

او ابتدا از گفت‌وگو طفره رفت اما وقتی اصرارمان را دید، صحبت‌هایش در مورد تیم ملی ایران را اینگونه شروع کرد: «ایران شانس زیادی برای قهرمانی در این تورنمنت دارد. شما مهاجمانی خوب نظیر سردار آزمون و مهدی طارمی در اختیار دارید که می‌توانند نتیجه بازی را به سود ایران رقم بزنند. آنها فوق‌العاده هستند و به خاطر همین مسأله معتقدم بخت ایران برای قهرمانی نه تنها کم نیست بلکه زیاد هم هست.»

ستاره سابق اورتون در لیگ برتر انگلیس به این نکته مهم درباره تیم ملی ایران هم اشاره کرد: «نکته ویژه و مهم درباره تیم ملی ایران این است که شما گروه کاملی در اختیار دارید. یعنی به جز بازیکنان اصلی، از یک نیمکت قوی هم سود می‌برید. ایران در هر پست دو بازیکن سطح بالا در لیست خود دارد و همین موضوع شانس تیم شما را برای کسب عنوان قهرمانی افزایش می‌دهد. ضمن اینکه شما تیم یکدست و هماهنگی دارید که بازیکنانش سال‌هاست کنار هم بازی می‌کنند. این برای موفقیت یک تیم در تورنمنتی اینچنینی بسیار مهم است.»

از کیهیل پرسیدیم آیا ایران مدعی اصلی قهرمانی است که او اظهار نظر در این باره را به پایان مرحله گروهی موکول کرد:

«از حالا نمی‌توانم بگویم ایران شانس اول قهرمانی است. چون باید مرحله گروهی تمام شود و آن وقت راحت‌تر می‌توانم در این مورد نظر بدهم. تنها نکته‌ای که می‌گویم و باز هم تکرار می‌کنم، این است که ایران از شانس‌های اصلی قهرمانی خواهد بود.»

کیهیل درباره مدعیان قهرمانی در این جام هم گفت: «قطر، کره‌جنوبی، استرالیا، ژاپن و البته ایران مدعی قهرمانی هستند. شک نکنید یکی از این پنج تیم جام را بالای سر می‌برد. چون شما ایرانی هستید یک جمله دیگر هم درباره تیم شما می‌گویم. جام را خوب شروع کردید و اسکواد تیم‌تان هم فوق‌العاده است. پس می‌توانید به کسب عنوان قهرمانی امیدوار باشید.»

ستاره سابق تیم ملی استرالیا که ۱۰۸ بازی ملی انجام داده و ۵۰ گل زده، در پایان پیرامون شرایط تیم ملی استرالیا هم صحبت کرد:

«تیم ما هم بازیکنان خوبی در اختیار دارد، درست مانند ایران. بازیکنان باکیفیتی داریم که می‌توانیم در مواقع ویژه روی آنها حساب کنیم. در مراحل بالاتر البته استرالیا کار سختی پیش رو دارد، چون تیم جوان است و بازیکنان خیلی تجربه ندارند.»

نظر اسطوره استرالیا درباره تیم ملی ایران در جام ملت ها