تراکتورسازی؛ مدعی جدید قهرمانی لیگ برتر

قرمزپوشان تبریزی تحت هدایت  خمس  در ابتدا ضعیف،‌ در میانه راه پرنوسان و در انتهای دور رفت‌ رقابت‌های لیگ‌برتر تا حدودی قابل‌قبول بودند و در نهایت با عملکرد ۹ برد، یک مساوی و ۵ باخت با ۲۸ امتیاز در مکان چهارم جدول قرار گرفتند.

ولو اینکه  تراکتور  با قرارگیری در جمع چهار تیم بالایی جدول جزو مدعیان کسب عنوان قهرمانی شناخته شد؛ اما این تیم در دور رفت رقابت‌ها هیچ‌گاه در تقابل با سه مدعی اصلی فوتبال ایران (استقلال، پرسپولیس و سپاهان) موفق به کسب پیروزی نشد تا معلوم شود تبریزی‌ها برای رقابت در کورس قهرمانی نیازمند آمادگی بیشتری هستند.

شاگردان خمس در ۵ بازی‌ای که بعد از مصاف با استقلال در هفته دهم انجام دادند، موفق شدند ۱۲ امتیاز کسب کنند و این سیر صعودی باعث شد تا فاصله آن‌ها با صدر جدول به ۴ امتیاز تقلیل پیدا کند و با شرایط بهتری راهی تعطیلات شوند.

تراکتوری‌ها بعد از ۱۴ روز استراحت، اردوی ۱۸ روزه خود را دوشنبه هفته گذشته در کمپ سوئنو آنتالیا در ترکیه آغاز کرده‌اند و در خلال این اردو سه دیدار تدارکاتی برابر نوبهار نامانگان ازبکستان، وایله دانمارک و زسکا صوفیه بلغارستان برگزار خواهند کرد.

تراکتورسازی؛ مدعی جدید قهرمانی لیگ برتر

خمس در نیم‌ فصل نخست، چند باری علیه وضعیت فهرست تیمش موضع گرفت و حالا با توجه به انتقادات سرمربی اسپانیایی، مدیران باشگاه تراکتور بهترین فرصت را در اختیار دارند تا تیم‌شان را تقویت کنند.

در اولین اقدام نقل‌وانتقالاتی، رومل کیوتو مهاجم اهل هندوراس که در کارنامه‌اش سابقه بازی در لیگ‌برتر آمریکا (MLS) را دارد، با امضای قراردادی ۱.۵ ساله به جمع تبریزی‌ها پیوست و روز گذشته سجاد آشوری وینگر فصل جاری ذوب‌آهن درحالی به جمع تی‌تی‌ها ملحق شد که تراکتور این فصل با وفور وینگر مواجه است. حضور این وینگر ۳۲ ساله، لیست تراکتوری‌ها را پر کرد و حالا قرمزپوشان باید در صورت خرید جدید، نام بازیکنی را از لیست خارج کنند.

با این تفاسیر، شاگردان خمس که در ترکیه اردو برپا کرده‌اند با توجه به تعطیلات نیم‌فصل و برگزاری جام‌ ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ و تعطیلی فوتبال باشگاهی در ایران، مجال مناسبی برای تغییرات در تاکتیک‌ها، استراتژی‌ها، ترکیب و شناخت بهتر نقاط ضعف و قوتشان و حتی جذب بازیکن در اختیار دارند؛ آن‌ها می‌توانند با استفاده از این فرصتِ ایده‌آل، در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ‌برتر و جام‌حذفی قدرتمندتر و در قامت یکی از اصلی‌ترین مدعیان کسب قهرمانی ظاهر شوند و باید دید عملکرد تراکتور بعد از تعطیلات چگونه خواهد بود.