پاسخ مانچینی به این سوال باید سرلوحه همه مربیان شود

 با دو پیروزی برابر عمان و قرقیزستان صعود خود به دور حذفی مسابقات را قطعی کرده است، فردا در آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف تایلند خواهد رفت.

مانچینی در شرایطی امروز در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد که پس از بازی برابر قرقیزستان از کره جنوبی، ایران، استرالیا و ژاپن به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی نام برده بود تا اظهاراتش مورد اعتراض شدید عربستانی‌ها قرار بگیرد. این موضوع در نشست خبری امروز سرمربی عربستان نیز مطرح شد و مانچینی در این باره گفت: من در مورد این موضوع صحبت نکردم که تیم عربستان نامزد کسب عنوان قهرمانی نیست. شما خودتان این موضوع را ساختید. من گفتم بهترین تیم‌ها، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و ایران هستند.

وی در خصوص اینکه آیا با قطعی شدن صعود عربستان، بازیکنان جوان در بازی فردا برابر تایلند بازی خواهند کرد، گفت: ما بازیکنان جوانی و همچنین بازیکنان مهم و مطرحی داریم و تلاش می کنیم تا در مسابقات روی بازیکنان زیادی حساب کنیم.

مانچینی همچنین درباره تقابل با تایلند صحبت کرد و گفت: بازی سختی خواهد بود. زیرا حریف سطح خوبی ارائه می‌دهد.

وی در مورد شرایط حسن تمبکتی و اینکه آیا مصدومی در بین بازیکنان عربستان وجود دارد، گفت: تا فردا منتظر می‌مانیم. ما در مورد مصدوم‌ها مشکل داریم اما مشکل یزدگب نیست. روز بازی تصمیم می‌گیریم که چه کسی در بازی شرکت نکند.

مانچینی در پاسخ به سوالی در خصوص تست‌های تمریناتی که قبل از این مسابقات برای بازیکنان گذاشت و اینکه آیا به سطح ایده‌آلی که به دنبالش است رسیده‌اند، گفت: ما خوب کار می‌کنیم. اگر می‌خواهیم برنده شویم، باید در هر جلسه تمرین روی همه جوانب تمرکز کنیم.

پاسخ مانچینی به این سوال باید سرلوحه همه مربیان شود

مانچینی در مورد جنبه تهاجمی تیم ملی عربستان صحبت کرد و گفت: درست است ضعف‌هایی داریم اما ما برای گلزنی تلاش می‌کنیم و همیشه برای پیشرفت کار می‌کنیم. برای بهبود عملکرد در خط حمله تلاش می کنیم.

وی در مورد نسل فعلی تیم ملی عربستان و اینکه آینده آنها را چطور می‌بیند، گفت: در حال حاضر نام های امیدوار کننده ای داریم و در دوره آینده (بعد از مسابقات) تلاش خواهم کرد تا بازیکنان جوان زیادی را در عربستان پیدا کنم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سالم الدوساری و اینکه آیا عملکرد این بازیکن به دلیل وظایف محول شده رو به افت است، گفت: فکر می کنم ما 26 بازیکن داریم، نه یک یا دو بازیکن. ما بازی‌های زیادی را هر سه روز یک بار انجام می‌دهیم و تمرینات ریکاوری برگزار می‌کنیم.

این سرمربی ایتالیایی در پایان صحبت‌های خود درباره رویارویی پیش رو در مرحله یک هشتم نهایی صحبت کرد و در پاسخ به سوالی درباره اینکه ترجیح می‌دهد با چه تیمی بازی کنند، گفت: هدف ما همیشه برنده شدن است. اگر می‌خواهید در این تورنمنت قهرمان شوید، باید در هر مسابقه پیروز شوید. ما حریفان بعدی خود را نمی‌شناسیم.