مصطفی طغانی پهلوان جدید ایران کیست؟

حسن شاهرخی رئیس اراده ورزش و جوانان تایباد گفت: مصطفی طغانی، کشتی گیر تایبادی، با قهرمانی در مسابقات کشوری کشتی پهلوانی بزرگسالان که به صورت سالیانه برگزار می‌شود، به عنوان پهلوان کشور در سال ۱۴۰۲ دست پیدا کرد.

وی افزود: پهلوان طغانی در این دور از مسابقات توانست با شکست حریفان خود، به فینال وزن مصبت ۱۰۰ کیلوگرم راه یابد و در این مرحله با غلبه بر اکبر سبحانی از اردبیل، پهلوانِ سال شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تایباد ادامه داد: مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی با هدف انتخاب پهلوان سال، طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شده است.

شاهرخی بیان کرد: این برای اولین بار است که یک کشتی گیر از خطه مرزی تایباد به عنوان پهلوانیِ سال دست می‌یابد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پهلوان مصطفی طغانی، مدال طلای مسابقات کشتی ارتش‌های جهان در جمهوری آذربایجان، مدال طلای مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو در ترکیه، مدال نقره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام دانکلوف در بلغارستان، مدال برنز مسابقات بین المللی جام یاریگین در روسیه و مدال برنز مسابقات کشی آزاد بزرگسالان کشور را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

مصطفی طغانی پهلوان جدید ایران کیست؟

پهلوان ایران در سال 1402 مشخص شد

نفرات برتر مسابقات کشتی پهلوانی مشخص شد و مصطفی طغانی به عنوان پهلوان کشور در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

مسابقات کشتی پهلوانی برای تعیین پهلوان سال 1402 همزمان با سیزدهم رجب سالروز ولادت حضرت علی (ع) در دو روز 5 شنبه و جمعه در ورزشگاه شهدای هفتم تیر برگزار شد.

بر این اساس در فینال وزن مثبت 100 کیلوگرم، مصطفی طغانی از خراسان رضوی و اکبر سبحانی از اردبیل به مصاف هم رفتند که طغانی موفق شد به برتری برسد و بازوبند پهلوانی را بر دست ببندد.

طغانی سال گذشته به مقام نایب قهرمانی رسیده بود.

نفرات برتر در اوزان مختلف به شرح زیر است:

60کیلوگرم: محمد رمضانی

70 میلوگرم: رحمان رحیم‌پور

80 کیلوگرم: فریبرز بابایی

90 کیلوگرم: محسن مصطفوی

100 کیلوگرم: امیر محمدی

مثبت 100 کیلوگرم: مصطفی طغانی