طالبی: مقابل سوریه نباید احساسی بازی کنیم

فرشید طالبی در مورد مسابقه امشب ایران وسوریه که ساعت 19:30 در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت ها برگزار می شود،اظهار داشت: نمی دانم نام تورنمنت هجدهمین دوره جام ملت ها را چه باید گذاشت؛ مسابقاتی جذاب، خطرناک یا شگفت انگیز؟ تیم های کوچک موی دماغ تیم های بزرگ می شوند.

همین دیشب ازبکستان به سختی توانست تایلند را شکست بدهد یا فلسطین حسابی مقابل قطر میزبان قدرت نمایی کرد. اردن باعث حذف تیم عراق شد. اردنی ها در مرحله گروهی هم یقه کره جنوبی را گرفته بودند. بنابراین در این دوره از مسابقه هیچ تیمی را نمی توان دستکم گرفت یا آن را از پیش بازنده دانست.

وی افزود: حریف تیم ملی هم بسیار اقتصادی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده، سوریه فقط با یک گل زده ویک گل خورده به این مرحله رسیده که نشان از ساختار دفاعی قدرتمند این تیم دارد. آنها یک مهاجم هدف به نام خربین دارند که می توان با برنامه و منظم زهرش را گرفت و مهارش کرد.

طالبی: مقابل سوریه نباید احساسی بازی کنیم
تیم ملی ما یکی از گلزن ترین تیم های این دوره از مسابقات است و خط حمله اتشینی داریم با این حال مقابل سوریه باید با تمرکز بازی کنیم نه احساسی! سوریه سخت گل می خورد مقابل چنین تیمی اگر بتوانیم در 20 دقیقه اول گل بزنیم قطعا تا پایان مسابقه گل های بیشتری هم خواهیم زد همانطور که مقابل فلسطین سختکوش بعد از گلزنی در دقیقه 2 توانستیم 3 گل دیگر هم بزنیم. البته سوریه ساختار دفاعی اش مستحکم تر از فلسطین است بنابراین باید تمرکز و دقت نظر کافی داشته باشیم تا دچار چالش نشویم. از نظر فنی و قدرت تیمی کاملا برتر از سوریه هستیم.

طالبی با اشاره به وضعیت روحی مناسبت ملی پوشان عنوان کرد: خط حمله ما قدرت این را دارد که با استفاده از کارهای ترکیبی و سرعتی دفاع فشرده سوریه را باز کند. امشب می تواند یکی از بازی های خوب تیم ملی باشد مگر اینکه خدایی ناکرده در زمین خودمان نباشیم. البته با توجه به بازی خوب و درخشان تیم ملی مقابل امارات در مرحله گروهی می توان به موفقیت و پیروزی در این دیدار خیلی امیدوار بود هرچند قطعا ملی پوشان ما روند تورنمنت جام ملتها را دنبال می کنند و می دانند که هیچ تیمی دست و پا بسته نیست. 

مربی اسبق فجر شهید سپاسی در مورد احتمال قهرمانی تیم ملی در این مسابقات گفت: قهرمانی برای ما قله است و برای رسیدن به آن باید از دامنه عبور کنیم در حال حاضر تیم سوریه در دامنه قرار دارد و باید ابتدا این تیم را شکست بدهیم و پله پله بالا برویم تا به قله برسیم . اکنون صحبت از قهرمانی قبل از بازی با سوریه فقط بار منفی روی تیم ملی وارد می کند هرچند بازیکنان و کادرفنی تیم ملی می دانند که قهرمانی در این مسابقات چقدر برای مردم ما و حتی ورزش کشور اهمیت دارد.