راهکار قهرمانی در آسیا از زبان مجید جلالی

مجید جلالی پس از اتمام دیدار عربستان و کره جنوبی و صعود شاگردان یورگن کلینزمن به یک چهارم جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: شاید ۳۰ سال قبل می‌گفتند اگر می‌خواهید جام ببرید باید خوب دفاع کنید اما الان دیگر اینگونه نیست و برای موفقیت در فوتبال و جام بردن باید خوب حمله کردن را بلد باشید‌. اگر به تمام لیگ‌های دنیا هم نگاه کنید می‌بینید تیم‌هایی که بهتر حمله می‌کنند قهرمان می‌شوند‌. سبکی که عربستان می‌خواست بازی کند، سلیقه مانچینی است و همین جوری ایتالیا را هم قهرمان اروپا کرد. این سبک‌ها منطبق بر قابلیت عربستان نبود و دیدید در نیمه دوم به ویژه در ۲۰ دقیقه پایانی چگونه دفاع می‌کردند که هر لحظه شکننده به نظر می‌رسیدند و در نهایت شکست خوردند.

وی درمورد شرایط تیم ملی کشورمان در جام ملت‌ها گفت: بازیکنان ما شرایط خوبی دارند.  امروز هم که سر تمرین ایران بودم، دیدم خیلی با انگیزه و خوب هستند و خیلی به آنها امیدوار هستم.

مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشورمان درمورد بازی فردا با سوریه، توضیح داد: سوریه یک تیم خیلی فیزیکی است و بچه‌ها باید خیلی صبورانه بازی کنند. بازی سختی است اما خیلی به بازیکنان ایران امیدواریم. تاکنون هم هر ۳ بازی خود را برده‌اند‌‌‌. انرژی در تیم تقسیم شده اما به دلیل آسیب دیدگی‌ها در بخش دفاعی شاید مقداری ناراحت و نگران باشیم. هرچند بخش حمله می‌تواند این نقیصه را جبران کند.

جلالی درخصوص شانس قهرمانی ایران گفت: ما می‌توانیم تا فینال برسیم و ان‌شاءالله قهرمان هم می‌شویم.