چرا دیدار با قطر سخت است؟

ملی پوشان ایران باید متوجه باشند که بازی آینده راحت‌تر از جدال با سامورایی‌ها نخواهد بود.

 
شاگردان امیر قلعه‌نویی کار راحتی در بازی آینده مقابل تیم ملی قطر ندارند.
 

تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب پیروزی ارزشمند مقابل ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملتهای آسیا ، باید چهارشنبه شب جدال حساسی را برابر قطر برگزار کند و با عبور از سد تیم میزبان به فینال برسد، اما ملی پوشان ایران باید متوجه باشند که بازی آینده راحت‌تر از جدال با سامورایی‌ها نخواهد بود.

چرا دیدار با قطر سخت است؟

1. قطر میزبان بازی‌هاست و میزبان همیشه در فوتبال برتری‌ها و مزیت‌های خاصی دارد. چه از نظر جو تماشاگران و چه از نظر تاثیر گذاری بر داوری.

2. کشور کوچک و ثروتمندی مانند قطر که فوتبال در آن کوچک‌ترین ریشه و قدمتی ندارد و از لحاظ جمعیتی نیز نمی‌توانست میزبان جام جهامی باشد ولی به‌هرحال توانست با لابی‌های خاصی مجوز این بازی‌ها را به‌دست آورد پس قادر خواهد بود که کارهای دیگری هم انجام دهد.

3. قطر انگیزه فوق‌العاده‌ای برای این بازی دارد همان‌طور که ما مقابل ژاپن داشتیم.

4. قطر چون می‌داند که ایران تیم برتر این مسابقه است و طبق تمام پیش‌بینی‌ها شانس برد ایران بیشتر است پس با استرس کمتری بازی را شروع می‌کند.

5. تیم ما مقابل ژاپن مخصوصا در نیمه دوم یک بازی رویایی را انجام داد. شاید بهترین در چند سال گذشته. تکرار آن ممکن ولی ساده نخواهد بود.

6. ژاپن در این تورنمنت شانس اول قهرمانی قبل از شروع بازی‌ها بود ولی در همان بازی اول نشان داد در فرم مسابقه‌ای قرار ندارد.

7. ژاپن در قبل از مسابقه با ایران طبق اکثر پیش‌بینی‌ها شانس برتر بازی بود و به همین دلیل ایران انگیزه بسیار بالایی و استرس کمتری داشت.

8.ایران بازی بزرگی را برده و باید هرچه زودتر از شوق و لذت (Euphoria) آن پیروزی بزرگ خارج شود.

9. معمولا به ترکیب تیم برنده دست نمی‌زنند. ولی یکی از مصائب شیرین کادر رهبری گذاشتن طارمی در بین 11 نفر است. قرعه حذف به‌نام کدام بازیکن می‌افتد؟

10. مطمئن هستیم که کادر فنی و بازیکنان از اهمیت این بازی باخبر هستند و خوشبختانه با آن چیزی که در بازی با ژاپن ملاحظه کردیم روحیه تیمی بسیار بالا است و این نشان دهنده ارتباط خوب کادر فنی و بازیکنان است. در بازی با ژاپن اعتقاد داشتم هر بازیکنی که به بازی بیایید تمام وجود و توانایی‌هاش را خواهد گذاشت.