خط و نشان سرمربی قطر برای تیم ملی ایران

مارکس لوپس در نشست خبری دیدار تیمش مقابل ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ گفت: بازی سخت و پیچیده‌ای مقابل ایران داریم. این ششمین بازی ماست و همین مسئله فشار بدنی زیادی روی بازیکنان ایجاد می‌کند. با این حال تلاش می‌کنیم عملکرد بسیار خوبی ارائه کنیم.

وی در مورد قدرت تیم ملی کشورمان در خط حمله عنوان کرد: همه می‌دانند که ایران تیمی قدرتمند است. هیچ تیمی را آسان نمی‌دانیم و برای کسب پیروزی وارد زمین می‌شویم. با این حال نمی‌توانم برنامه تیم خودمان را بگویم. کاملاً مطلع هستیم که خط حمله ایران نقطه قوت این تیم است. ما هم برنامه داریم تا جلوی این بخش را بگیریم.

سرمربی  تیم ملی قطر  در مورد غایبان تیمش گفت: همه بازیکنان آماده این مسابقه هستند و مصدومان ما به تمرینات بازگشته‌اند. بدون ترس و با احترام به رقیب وارد زمین می‌شویم. آماده‌سازی زیادی نداشتیم، اما می‌خواهیم تمام توان خود را در زمین بگذاریم.

لوپس درباره قضاوت یک داور کویتی در دیدار برابر ایران تصریح کرد: تمرکز من فقط روی بازیکنان و تیم است. به این فکر نمی‌کنم که چه کسی داور مسابقه خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به موفقیت قطر در ضربات پنالتی دیدار با ازبکستان، آیا تلاش می‌کند بازی با ایران به ضربات پنالتی برسد یا خیر، گفت: این یک برنامه نیست که بازی کنیم تا به ضربات پنالتی برسیم. ابتدا باید برای پیروزی بجنگیم.

سرمربی قطر با اشاره مجدد به فشردگی دیدارها اظهار داشت: فرصت کمی برای آماده‌سازی داشتیم و فقط دو روز برای دیدار با ایران آماده شدیم که حریف نیز همین شرایط را داشت. تاکنون با حریفان سختی روبه‌رو شده و به مراحل پایانی صعود کرده‌ایم. همه تیم‌ها قدرتمند هستند و دیدیم نام‌های بزرگی مانند استرالیا حذف شده‌اند.

لوپس با تمجید از شاگردانش گفت: بازیکنان تیم که تمام توان خود را گذاشته‌اند، شایسته اعتبار و احترام هستند. همه بازیکنان آمادگی دارند تا به دور بعدی برسند و از عملکرد آنها در این فرصت کم رضایت دارم. شور زیادی در اعضای تیم می‌بینم و از رسیدن به نیمه‌نهایی خیلی خوشحال هستیم. همه بازیکنان همه با اشتیاق می خواهند در مسابقه فردا پیروز شوند.

وی در این باره که ناکامی قطر در صعود به فینال جام ملت‌های آسیا را می‌توان یک ناکامی قلمداد کرد یا خیر، یادآور شد: در دوره گذشته قهرمان جام شدیم و این دومین باری است که به نیمه‌نهایی رسیده‌ایم. حالا اشتیاق زیادی برای صعود به فینال داریم، اما ناکامی در صعود به فینال یک ناکامی به شمار نمی‌رود.

«ما یک رؤیا داریم و مشتاق فینالیست شدن هستیم.» سرمربی قطر ضمن بیان این جمله عنوان کرد: فراموش نکنیم تیم‌های بزرگی چون استرالیا و ژاپن به نیمه‌نهایی نرسیده‌اند و به نظرم صعود نکردن به فینال، شکست نیست.