سنگ تمام برانکو برای فوق ستاره ایرانی

برانکو ایوانکوویچ که زمانی مهدی طارمی در پرسپولیس زیر نظر او بازی می‌کرد، در گفت‌وگو با روزنامه «گاتزتا دلو اسپورت» ایتالیا، درباره این مهاجم ایرانی که در آستانه پیوستن به اینتر است، گفت: به من اعتماد کنید، طارمی مهاجمی باهوش و بی‌نقص برای سیمونه اینزاگی است. وقتی اسم طارمی را می‌شنوم، بلافاصله به هوش غیرمعمول او فکر می‌کنم. مهدی یک حرفه‌ای تمام عیار است که کارش را از لیگ‌های کوچک شروع و به لیگ قهرمانان اروپا رسید. من بازیکنان زیادی را نمی‌شناسم که بتوانند مانند او با لیگ‌ها، ترکیب‌ها و سبک‌های مختلف بازی سازگار شوند. طارمی برای مربی‌ای مثل اینزاگی که به شدت روی فشردگی تیم تمرکز می‌کند، بلافاصله به یک مهره اساسی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: جهش در کیفیت (اشاره به تغییر تیم و بازی در تیمی باکیفیت‌تر) مهدی را نمی‌ترساند. مهدی زمانی که ۲۷ ساله بود آسیا را ترک کرد و مطمئن بود که ریو آوه، یک باشگاه کوچک در پرتغال، به او اجازه خواهد داد تا توجه باشگاه‌های بزرگ اروپایی را به خود جلب کند. حق با او بود و پس از یک فصل حضور در ریو آوه به عنوان یک بازیکن برتر، سرجیو کونسیسائو (سرمربی فعلی پورتو) او را برای نوک خط حمله پورتو خواست. انتقال به اینتر نشان‌دهنده گامی مهم و در عین حال شایسته است.

 

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال عمان در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: برای کسی مثل طارمی فاکتورهای خاص باید خوب تلقی شوند. او در ایران یک سلبریتی واقعی است، مردم او را به عنوان رهبر تیم ملی می‌بینند و مهدی هرگز در مورد انتظاراتی که از او می‌رود، مأیوس‌کننده ظاهر نشده است. در مورد سلسله مراتب مدنظر اینزاگی (اولویت‌هایش برای استفاده از مهاجمانش) مطمئن هستم که طارمی قبلاً در نظر گرفته است که راهیابی به اولویت‌های مدنظر او آسان نخواهد بود. بهتر است این‌طور بگوییم که اگر او پورتو را ترک می‌کند، به این معنی است که به دنبال محرک‌های جدید است و احتمالاً اینتر می‌تواند آنها را به مهدی ارائه دهد. طارمی خیلی سریع با اینتر سازگار خواهد شد.