حرکتی که کار دست یورگن کلینزمن در کره جنوبی داد

بعد از حذف تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی از مرحله نیمه‌نهایی جام‌ملت‌های آسیا لبخندهای یورگن کلینزمن ، سرمربی آلمانی این تیم موجی از ناراحتی را در این کشور ایجاد کرده است و شایعاتی درباره اخراج او به گوش می‌رسد. 

کره جنوبی با حضور بازیکنانی از جمله سون هیونگ مین، ستاره تاتنهام، کیم مین جائه از بایرن مونیخ و لی کانگ از پاری‌سن ژرمن، از جمله بخت‌های قهرمانی در این مسابقات بود اما با قبول شکست برابر اردن در نیمه‌نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت تا این تیم ناشناخته آسیایی در فینال به مصاف قطر میزبان برود. 

بعد از این شکست رفتارها و لبخندهای کلینزمن با انتقادات بسیاری مواجه و به گفته برخی منابع خبری باعث خشم عمومی فزاینده شده است. بعد از آنکه چند سیاستمدار کره‌ای خواهان برکناری او شدند، ناامیدی مردم این کشور از ببرهای آسیا در طول رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و نداشتن تاکتیک مشخص از سوی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال آلمان، فضای عمومی را علیه کلینزمن کرده است و مردم خواهان اتمام همکاری او با تیم ملی فوتبال کره شده‌اند.

واکنش کلینزمن به استعفا

هواداران فوتبال این کشور به توانایی‌های کلینزمن برای هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان تردید دارند و ترجیح می‌دهند این همکاری تمام شود.

از سویی دیگر سرمربی تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی اعتقاد دارد که باید جام‌ملت‌های آسیا را مورد تحللل قرار دهد و سپس با فدراسیون فوتبال کره به گفت‌وگو بنشیند.