رونمایی ترکیب احتمالی استقلال با ماشاریپوف در اولین بازی نیم فصل

استقلال آخرین‌بار روز نهم دی‌ماه در هفته پایانی نیم‌فصل نخست در یک مسابقه رسمی به میدان رفت و حالا بعد از 49 روز باید شاگردان جواد نکونام بار دیگر در یک دیدار رسمی به میدان بروند. آبی‌ها بعد از آنکه در نیم‌فصل نخست توانستند در صدر جدول کار خود را به پایان برسانند، حالا به دنبال حفظ موقعیت خود هستند؛ البته که با توجه به شکست پرسپولیس و لغو دیدار سپاهان مقابل تراکتور، صدرنشینی آبی‌ها در هفته شانزدهم تهدید نمی‌شود اما استقلالی‌ها در تلاش هستند تا با شکست دادن صنعت‌نفت، شروعی مقتدرانه در نیم‌فصل دوم لیگ برتر داشته باشند.

آبی‌پوشان پایتخت برای جدال با صنعت‌نفت آبادان، بازیکن محروم ندارند اما از میان 3 خرید زمستانی آبی‌ها، میلاد فخرالدینی هنوز نتوانسته کارت بازی‌اش را دریافت کند اما جلال‌الدین ماشاریپوف و رافائل سیلوا مشکلی برای همراهی آبی‌ها ندارند. در این میان باید اشاره‌ای هم به مصدومیت طولانی‌مدت کوین یامگا و خروج نام او از فهرست استقلال داشت. همچنین در بازی امروز البته جواد نکونام سرمربی استقلال به دلیل محرومیت سکونشین است و هواداران استقلال هم براساس رأی کمیته انضباطی نمی‌توانند در ورزشگاه حضور یابند تا اولین بازی خانگی آبی‌ها در نیم‌فصل دوم در غیاب هواداران به انجام برسد.

مثلث دفاعی با بازگشت سیلوا و مرادمند؟

حسین حسینی بعد از آنکه در جام ملت‌های آسیا 2023 فرصت بازی به‌دست نیاورد، امروز احتمالاً دروازه‌بان شماره یک استقلال در نبرد با صنعت‌نفت آبادان خواهد بود. جواد نکونام در نیم‌فصل نخست از آرایش 2-5-3 استفاده می‌کرد و به نظر می‌رسد که در نیم‌فصل دوم هم این آرایش را حفظ خواهد کرد. در آخرین بازی آبی‌ها در نیم‌فصل نخست، روزبه چشمی در کنار آرمین سهرابیان و صالح حردانی 3 مدافع میانی استقلال بودند اما برای مسابقه امروز، دستِ نکونام برای چینش ترکیب مورد علاقه‌اش باز است و به نظر می‌رسد که رافائل سیلوا و محمدحسین مرادمند در ترکیب اولیه آبی‌ها قرار خواهند گرفت و آرمین سهرابیان هم در ترکیب استقلال می‌ماند تا مثلثی قدرتمند در قلب خط دفاعی آبی‌ها شکل گیرد.

حردانی در نقش جانشین یامگا؟

کوین یامگا تا پایان فصل در دسترس کادرفنی استقلال نیست و به نظر می‌رسد که امروز، صالح حردانی در نقش وینگ‌بک راست در ترکیب آبی‌ها قرار گیرد و ابوالفضل جلالی هم در سمت چپ، در قامت وینگ‌بک کارش را پیش ببرد. روزبه چشمی بعد از گذراندن روزهای پرماجرا در جام ملت‌ها، گزینه اصلی نکونام برای حضور در قلب خط هافبک استقلال در قامت یک هافبک دفاعی است و به نظر می‌رسد با وجود جذب جلال‌الدین ماشاریپوف، او امروز از روی نیمکت کارش را آغاز می‌کند و مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند، نزدیک‌ترین گزینه‌ها به حضور در ترکیب اصلی استقلال هستند.

محمدی-بلانکو در خط حمله آبی‌ها؟

نکونام در دیدار پایانی استقلال در نیم‌فصل نخست از زوج مهرداد محمدی و آرمان رمضانی استفاده کرد که آن‌ها نتوانستند عملکرد رضایت‌بخشی برابر پیکان داشته باشند. همین مسئله باعث شده تا احتمال بازگشت گوستاوو بلانکو به ترکیب استقلال مطرح شود و به نظر می‌رسد که امروز نکونام از حضور این مهاجم آرژانتینی در کنار مهرداد محمدی در ترکیب تیمش استفاده کند؛ هر چند که گزینه‌ای مانند پیمان بابایی هم در دسترس کادرفنی استقلال است اما احتمالاً او روی نیمکت حضور پیدا می‌کند.

ترکیب احتمالی استقلال تهران مقابل صنعت‌نفت آبادان

حسین حسینی، رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو