قاسم پور: قلعه‌نویی مربی بروزی نیست

این پیشکسوت فوتبال افزود: در ادامه مقابل تیم قدرتمند ژاپن قرار گرفتیم که همیشه در مقابل قدرتی مشکل داریم و من معتقدم که با شانس این بازی را با برتری پشت‌سر گذاشتیم.

وی افزود: فراز و نشیب تیم ملی خیلی زیاد بود و این شکل اصلا به درد نمی‌خورد. ما همیشه باید سطح بالایی از تلاش و تکنیک را داشته باشیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در رابطه با عملکرد دفاعی تیم ملی در این رقابت‌ها اظهار داشت: خط دفاع ما در بازی‌های تدارکاتی هم ضعف خود را نشان داد و درست نشد. در بازی با ژاپن از توپ‌های بلند استفاده کردیم و موفق بودیم اما در هر بازی شرایط خاصی وجود دارد و نمی‌توان با یک سیستم مقابل همه تیم‌ها بازی کنیم. با توپ‌های بلند رو به روی قطر شکست خوردیم و اشتباهات زیادی در آنالیزهای کادر فنی تیم ملی وجود داشت.

وی ادامه داد: ارسال‌هایی که مقابل قطر داشتیم نتیجه بخش نبود زیرا قطر بهتر آنالیز کرده و ما را خوب شناخته بود. برخی تعویض‌ها مثل بیرون بردن رامین رضائیان اشتباه بود و به نظر روی بازیکنان خودمان هم شناخت کافی نداشتیم. این از معدود جام‌هایی بود که شانس قهرمانی داشتیم زیرا مدعیان بزرگی حذف شدند. مربی قطر خلاف ما از داشته‌های خودشان به خوبی استفاده کرد.

قاسمپور در رابطه با عملکرد تاج در فدراسیون فوتبال گفت: زمانی که در کمیته فنی فدراسیون بودیم، گفتم که بعد از آمدن تاج دیگر کسی کمیته را قبول ندارد و به حرف‌های آن گوش نمی‌کنند. احسان اصولی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، حرف‌های غیر اصولی میزد و فقط نظرات شخصی تاج را گوش می‌کردند. همه چیز به دست تاج است و زمانی که امثال او در فدراسیون باشند هیچ چیزی درست نمی‌شود.

قاسم پور: قلعه‌نویی مربی بروزی نیست

وی در رابطه با تیم ملی قطر که موفق به کسب عنوان قهرمانی شد گفت: مربی تیم قطر به خوبی بازیکنانش را می‌شناخت با اینکه خیلی از آن‌ها اصالتا قطری نیستند. نوع استفاده مربی از بازیکنان روی برد تیم تاثبر گذاشت که چه بازیکنانی را در چه زمان و پستی استفاده کند اگر آنالیز درستی انجام میشد، متوجه می‌شدند که اکرم عفیف در بازی‌های قبل هم‌ با اشتباهات دفاع گل زده بود. این که باز هم به این شکل توانست به ما گل بزند، نشان می‌دهد که هم در خط دفاع مشکل داشتیم. من ۹ سال در قطر بازی کردم و به نظرم در سطحی نیستند که بخواهند قهرمان آسیا باشند.

قاسم‌پور ادامه داد: در بازی با قطر تا دفاع ما صاحب توپ می‌شدند، شروع به پرس می‌کردند زیرا فوتبال ما از پایه خراب است و بازیکنان نمی‌توانند از زیر فشار بیرون بیایند و پاس‌های تک ضرب بدهند. این مسائل را همه می‌دانند و می‌گویند ولی کسی اصلاحاتی انجام نمی‌دهد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: در زمان حضورم در کمیته فنی هم قائل بودیم به اندازه مربیان خارجی، به ایرانی‌ها نیز فضا داده شود. الان هم معتقدم که امیر قلعه‌نویی خیلی بروز نیست و پس از انتخاب او نیز گفتم که دستیارها، مربیان و کمک‌های سطح بالایی را نیاز دارد. در حال حاضر در تمام دنیا دستیارها کمک زیادی می‌کنند و بعضا قوی‌تر از سرمربی‌ها می‌شوند. قلعه‌نویی باید از بیرون کمک‌بخواهد تا بتواند در همه زمینه‌ها پیشرفت کند.