مذاکرات پرسپولیس و رشید مظاهری به کجا رسید/ رشید مظاهری جانشین بیرانوند می شود؟

ماجرای دروازه‌بان دوم پرسپولیس هم به یک چالش جدی برای مسئولان این تیم تبدیل شده. فصل قبل احمد گوهری وظیفه داشت تا پا به پای بیرانوند تمرین کند و در صورت نیاز درون دروازه پرسپولیس قرار بگیرد. این اتفاق فصل قبل در جام حذفی رخ داد. جایی که مقابل ون پارس اصفهان، گل‌محمدی به بیرانوند استراحت داد تا گوهری درون دروازه بایستد. هر چند او در طول بازی دو گل خورد و وقتی دو تیم برای ضربات پنالتی آماده شدند، این بیرانوند بود که به ترکیب برگشت و با مهار یکی دو ضربه پرسپولیس را راهی دور بعد کرد.

حضور گوهری به عنوان دروازه‌بان دوم پرسپولیس تا حدود بسیاری قابل هضم بود. او نه ادعایی برای بازی در ترکیب ثابت داشت و نه آنچنان کم‌تجربه که نتوان از وجودش در زمین استفاده کرد. با این حال فرصت بازی در لیگ برتر به گوهری نرسید تا در پایان فصل به اراک برود و در آلومینیوم دروازه‌بان ثابت شود. بعد از خروج گوهری از اسکواد پرسپولیس، این تیم درون دروازه با چالش دروازه‌بان دوم مواجه شد. چالشی که همچنان با آن دست و پنجه نرم می‌کند و فعلاً هم نتوانسته این مشکل بزرگ را حل کند.

در روز‌های اخیر بحث جذب محمدرشید مظاهری مطرح شده و طرفین مذاکراتی مفصل نیز انجام داده‌اند. دروازه‌بان سابق استقلال اهواز، فولاد، ذوب‌آهن، تراکتور، استقلال، سپاهان، پیکان و نساجی. به این رزومه کامل و پر طمطراق، حضور چند ساله در اردو‌های تیم ملی را نیز باید اضافه کرد. در دوران حضور کارلوس کی‌روش، مظاهری همیشه در لیست منتخب او حضور داشت و حتی با تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۸ نیز رفت. رشید البته در یکی دو سال اخیر و به دلیل انتخاب‌های نه چندان خوب از تیم ملی دور شده، اما نمی‌توان به راحتی از نام و رزومه او عبور کرد.همین کارنامه و البته تجربه بالای مظاهری باعث شده تا او انتخاب قابل قبولی برای حضور درون دروازه پرسپولیس باشد. با این حال مذاکرات ظرف یکی دو روز اخیر متوقف شده و هیچ دلیلی هم برای آن عنوان نشده. اینکه چطور مظاهری گزینه شد، مدیربرنامه‌اش به باشگاه پرسپولیس رفت و البته چه اتفاقی رخ داد که این انتقال فعلاً به نتیجه نرسیده است؟ همه این‌ها ابهام‌هایی است که در این باره وجود دارد و البته کسی هم مستقیم موضعی نگرفته و اظهارنظری انجام نداده.

مذاکرات پرسپولیس و رشید مظاهری به کجا رسید/ رشید مظاهری جانشین بیرانوند می شود؟

درباره پشت پرده توقف در مذاکره با مظاهری یک شایعه وجود دارد که شاید به واقعیت نزدیک باشد. از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد با اینکه با مدیر برنامه‌های مظاهری گفتگو شده، اما گویا علیرضا بیرانوند یک مانع بزرگ در راه این همکاری است. همه این‌ها شایعه‌هایی است که از باشگاه پرسپولیس و اردوی تیم بیرون آمده. همه می‌دانیم بیرانوند علاقه‌ای به حضور یک رقیب قوی و اسم و رسم‌دار ندارد. بخصوص اگر این رقیب محمدرشید مظاهری باشد. دروازه‌بانی که در تیم ملی نیز یک خطر بزرگ برای بیرانوند محسوب می‌شد و گاهی اوقات با تصمیم کی‌روش در ترکیب تیم ملی نیز قرار می‌گرفت.

همین مسأله باعث شده تا پرسپولیس فعلاً قید حضور مظاهری را بزند؛ هر چند پرونده این انتقال هنوز بسته نشده و گویا ارتباط مستقیمی با نتیجه بازی پرسپولیس و تراکتور دارد. حالا سؤالی پیش می‌آید؛ اگر شایعه واقعیت داشته باشد، مدیران پرسپولیس چرا واکنشی به این موضوع نشان نمی‌دهند؟ آیا در فوتبال حرفه‌ای یک بازیکن می‌تواند برای انتقال هم‌پستی جدید تصمیم بگیرد یا تعیین تکلیف کند؟ اگر بخواهیم به این قضیه منفی‌تر هم نگاه کنیم، می‌توانیم به بحث حمایت بیرانوند از مربیگری اوسمار در پرسپولیس هم برسیم. بدون شک یکی از دلایل افت چند ماه اخیر بیرانوند همین مسأله است. دخالت نه، دور شدن او از رقابت که هم به پرسپولیس ضربه زده و هم گاهی اوقات تیم ملی را متضرر کرده است.