بفرمایید از دور بعد با خانواده بروید قطر!

بیچاره فوتبال ما! حسین باجیوند، رییس هیات فوتبال استان قزوین که برای تماشای بازی‌های جام ملتهای آسیا با هزینه بیت‌المال راهی قطر شده بود، گفته است: «‌ فکر نکنید ما آنجا خیلی هم راحت بودیم. کلی به ما سخت گذشته. از خانواده دور بودیم و در آنجا یا استراحت می‌کردیم یا مشغول تماشای بازی‌ها بودیم.» یک نفر هم کامنت گذاشته که« ما از شما عذرخواهی می‌کنیم بابت فشاری که ناخواسته به شما تحمیل شد. از دور بعد با خانواده تشریف ببرید و وسط استراحت و بازی نگاه کردن ، به تفریح هم بپردازید مبادا خیلی خسته شوید.»

بفرمایید از دور بعد با خانواده بروید قطر!

مساله رییس هیات فوتبال قزوین نیست. این نگاه نمی‌تواند شخصی باشد. احتمالا اکثریت کسانی که رفتند قطر همین شکلی فکر می‌کنند. اینکه «اگر ما نرویم پس کی برود؟» یا «شما فکر می‌کنید ما برای تفریح می‌رویم؟ نخیر آقا ما برای کار رفتیم» یا «کار ما هم سختی‌های خودش را دارد» و الی آخر. تازه این نگاه کلی هم باز مربوط به چند نفراز اعضای هیات فوتبال نیست. این مربوط به کلیت فدراسیون فوتبال است. وقتی رییسش دو هفته بعد از حذف تیم ملی خودش را ملزم به پاسخگویی نمی‌داند و در مقابل سوال «چه کسانی را با چه پولی فرستادید قطر» سکوت می‌کند بقیه هم همین شکلی می‌شوند. این نگاه همیشه حریص، این نگاه متوقع، این نگاهی که انگار همیشه به آدم می‌گوید ما از شما طلبکاریم در تک‌تک رفتار مدیران فعلی فوتبال موج می‌زند. نیازی به گفتن نیست که فوتبال هم مشتی است نمونه خروار. حالا که رییس هیات فوتبال قزوین خودش سر بحث را باز کرده و عوض خضوع و خشوع و اینکه صرفا بگوید از ما دعوت شد و ما هم اجابت کردیم متوقعانه حرف می‌زند، جا دارد چند نکته خدمت این دوستان عرض شود. خیلی از کارشناسان و منتقدان به درستی گفتند این سفرها در راستای انتخابات فدراسیون فوتبال و جمع‌آوری رای است. انتخاباتی که سال آینده قرار است برگزار شود. دوستان هیات فوتبال هم خودشان خوب می‌دانند که چرا به قطر رفتند. پس این فیلم بازی کردن‌ها را بگذارید کنار و با مردم روراست باشید. ضمنا یادتان باشد تا یک سال بعد هزار اتفاق ممکن است بیفتد. اگر شما یک سال تجربه کار هم نه، زندگی در ایران را داشته باشید می‌دانید این بده بستان‌ و قول و قرارها باد هواست. شما احتمالا می‌گویید چه بهتر! ما که سفرش را رفتیم و حالش را بردیم! شما فکر می‌کنید حتما در دوره بعدی انتخابات هیات فوتبال قزوین هم مثل دوره قبل در سال 99 از 6 نامزد 5 تا را رد صلاحیت می‌کنند تا شما در رقابت با خودتان برنده شوید! اتفاقا اشتباه شما همین‌جاست که متوجه نیستید این شب تاریک و موج و گرداب هایل هر کسی را یک جور گرفتار می‌کند.
 

بیچاره فوتبال ما که دست شما افتاده است. شمایی که می‌گویی باید برویم به مسابقات بین‌المللی تا میدان دیده شویم و بعد در تعریف میدان دیده شدن می‌گویی مثلا من در مسابقات جام جهانی تازه دیدم زمین قبل، بین و بعد از بازی آبپاشی می‌شود و اگر به آن مسابقات نرفته بودم این را نمی‌فهمیدم! بیچاره فوتبال ما که مدیریتش با شماست. شمایی که تا به حال یک فوتبال خارجی از تلویزیون ندیدی وگرنه نیازی نبود برای اطلاع از آبپاشی زمین تا روسیه و قطر بروی. آن‌هم با این همه سختی، آن‌هم بدون خانواده. بیچاره فوتبال ما که مدیریتش وصل شده به چهار تا سفر و حتما دو، سه دست لباس و چند پرس غذا. بیچاره فوتبال ما...