حراج بزرگ آبی ها برای فرار از محرومیت!

رقبای چلسی در لیگ برتر بر این باورند که تیم مائوریسیو پوچتینو باید قبل از 30 ژوئن به اندازه 120 میلیون یورو از فروش بازیکنانش درآمد داشته باشد تا شامل جرایم قوانین فرپلی مالی نشود.

مقررات فرپلی مالی لیگ برتر در ماه‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. بر همین اساس از اورتون 10 امتیاز کسر شد اگرچه این مجازات در دادگاه تجدیدنظر به 6 امتیاز کاهش یافت. باشگاه‌های لیگ برتری اجازه دارند 130 میلیون یورو در هر فصل هزینه کنند و پایان هر سال حسابداری 30 ژوئن است.

در همین حال، از زمانی که چلسی در ماه می 2022 توسط کنسرسیومی به رهبری تاد بولی خریداری شد، آبی‌ها بیش از یک میلیارد یورو در بازار نقل و انتقالات خرج کرده‌اند. آن‌ها با استفاده از استهلاک برای پرداخت هزینه‌ها طی چندین سال و با امضای قراردادهای طولانی بازیکنان، هزینه‌ها را اندکی تقسیم کردند، اما آبی‌ها با این وجود باز هم بیشترین هزینه را در بین تیم‌های لیگ برتری برتر دارند.

طبق گزارش تلگراف، رقبای اصلی چلسی معتقدند که آبی‌ها باید قبل از پایان ماه ژوئن، نزدیک به 120 میلیون یورو از فروش بازیکنان خود درآمد کسب کنند تا با مجازات احتمالی روبرو نشوند. با این حال، این گزارش بیان می‌کند که چلسی این ادعا را رد کرده و در عوض معتقد است فروش بازیکنان قبل از 30 ژوئن فقط در نتیجه برنامه‌ریزی برای جذب بازیکنان بیشتر است.

حراج بزرگ آبی ها برای فرار از محرومیت!

با این وجود، آن‌ها هنوز هم به احتمال زیاد در تابستان امسال چندین ستاره را می‌فروشند. چلسی قبل از 30 ژوئن سال گذشته با فروش ستاره‌هایی مانند متئو کواچیچ، کای هاورتز و ادوارد مندی حدود 150 میلیون یورو به دست آورده بود. آن‌ها سپس 120 میلیون یورو بیشتر از طریق خروج میسون مانت، کریستین پولیشیچ و اتان آمپادو پس از یکم جولای کسب کردند.