واکنش رحمان رضایی به انتقادات از تیم ملی

رحمان رضایی پس از اینکه اجازه ورود به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال - سپاهان را پیدا نکرد، اظهار داشت: نمی‌دانم! می‌گویند باید بلیت داشته باشید.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا برای ورود مربی تیم ملی به ورزشگاه هماهنگی صورت نگرفته است؟»، گفت: خیر! قرار بود هماهنگ کنند و تماس بگیرند.

مربی تیم ملی فوتبال ایران راجع به اینکه آیا بازیکنان خارجی که در نیم‌فصل به تیم‌های لیگ برتری اضافه شدند، می‌توانند به افزایش سطح لیگ کمک کنند، تصریح کرد: مطمئناً بازیکنان خارجی لیگ برتر با مطالعه انتخاب شدند. امیدوارم به نحوی باشند که بتوانند به این فوتبال چیزی اضافه کنند. بازیکنی که به فوتبال ما می‌آورند باید از نظر سطح فوتبال خیلی بالا باشد که نتیجه آن برای فوتبال و باشگاهی که او را جذب کرده است، خوب باشد. مطمئناً مربیان مطالعه کافی انتخاب می‌کنند که جذب بازیکن خارجی توسط آنها نتیجه خوبی بدهد و سطح کیفی تیم‌شان را بالا ببرد.

واکنش رحمان رضایی به انتقادات از تیم ملی

رضایی با اشاره به توجه قلعه‌نویی به لیگ برتر گفت: همیشه نگاه ایشان به لیگ بوده و الان هم است. امیدوارم همانطور که صحبت کردیم خروجی آن برای تیم ملی خوب باشد. فکر می‌کنم سرمربی تیم ملی به خروجی لیگ اهمیت می‌دهد. ان‌شاءالله از این خروجی لیگ بتواند بهترین‌ها را انتخاب کند.

وی درباره اینکه بعد از جام ملت‌های آسیا 2023 فشار انتقادات زیادی به دستیاران امیر قلعه‌نویی وارد شد، اظهار داشت: مطمئناً وقتی تیم برنده نمی‌شود یا منجر به چنین نتیجه‌ای می‌شود، انتقادات زیاد است. در چنین شرایطی انتقادات از بازیکن، کادر فنی، فدراسیون و کلاً از همه جا زیاد است. حواشی زیادی هم به وجود می‌آید. بالاخره بعضی انتقادات جنبه دلسوزی دارد و یکسری هم انتقادات تخریبی دارند.

مربی تیم ملی ادامه داد: برخی انتقادات هیچ جنبه و بار مثبتی برای تیم ملی ندارد. بهتر است که ما به آن مواردی که جنبه تخریبی دارد، فکر نکنیم و به آن دسته از انتقاداتی که براساس تعصب ملی و عِرق پرچم کشورمان که جنبه سازندگی دارند، به همه آنها توجه می‌شود. این یک چیز طبیعی است که انتقادات زیادی شود. ما با هم با جان و دل می‌پذیریم و می‌رویم بیشتر کار می‌کنیم که نتیجه بهتری بگیریم.

رضایی در مورد اینکه جام ملت‌های آسیا 2023 دستاوردی برای تیم ملی ایران و تجربه‌اندوزی بازیکنان جوان نداشت، گفت: منظورتان از دستاورد چیست؟ در مورد تجربه‌اندوزی هم باید بگویم به این سرعت عملی نمی‌شود. کادر فنی جدید و آقای قلعه‌نویی که تیم ملی را گرفتند چند روز این بازیکنان در اختیارشان بودند؟ کل این تعداد روزها را بخواهم حساب کنیم فکر کنم شاید 30 یا 40 روز بیشتر نشود. پیش از برگزاری جام ملت‌ها تقریباً 10 روزی بازیکنان تیم را در اختیار داشتیم. مطمئناً به این سرعت شدنی نیست. یک دهه مربیان قبلی بودند و اکثراً هم با این بازیکنان کار کردند. آیا چیزی به تیم ملی اضافه کردند؟ وقتی در یک دهه نشد در یک سال هم انجام نمی‌شود. این روند به همان شکل قبلی نخواهد بود و بازیکنان جدید انتخاب خواهند شد. ان‌شاءالله لیگ پرباری داشته باشیم و خروجی خوبی برای تیم ملی داشته باشد.

وی درباره تغییرات احتمالی لیست تیم ملی برای بازی با ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی 2026، عنوان کرد: حتماً شاهد خواهیم بود. عرض کردم باید بتوانیم با مطالعه روی بازی‌های لیگ، بازیکنان بااستعداد بیشتر و سن کمتر پیدا کنیم که ان‌شاءالله بتوانیم آینده خوبی برای تیم ملی بسازیم.