نگاهی به خریدهای روز پایانی بازار زمستانه

مسئولان سازمان لیگ موعد پایانی فعالیت پنجره نقل‌وانتقالات زمستانه را تا ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه هفتم اسفندماه اعلام کرده بودند و همین مسئله باعث شد تا روز گذشته، تیم‌های لیگ برتری در تکاپو برای فعالیت در روز پایانی بازار زمستانه باشند. البته که اکثریت تیم‌ها تا پیش از روز پایانی فعالیت بازار نقل‌وانتقالات به کار خود در بازار زمستانه پایان داده بودند اما با این‌حال روز گذشته هم نقل‌وانتقال‌های جالب‌توجهی به‌ثبت رسید. هر چند که تیم‌ها در صورت خالی بودن فهرست‌شان، از امروز می‌توانند بازیکن آزاد جذب کنند اما دیگر امکان نقل‌وانتقال بازیکن میان تیم‌ها نخواهد بود.

لیست خالی‌کردن به سبک پرسپولیسی‌ها

مدیران باشگاه پرسپولیس روز گذشته با نبیل باهویی و شهاب زاهدی برای قطع همکاری به توافق رسیدند و جدایی این 2 بازیکن در حالی رخ داد که هم فهرست بازیکنان خارجی پرسپولیس، خالی شد و هم اینکه حالا سرخ‌پوشان یک سهمیه جذب بازیکن بزرگسال دارند که می‌توانند در بازار آزاد اقدام به جذب بازیکن جدید کنند. البته که قطع همکاری با زاهدی، درخواست پرسپولیسی‌ها نبود اما با توجه به پافشاری‌های این مهاجم باتجربه، نام او از فهرست سرخ‌پوشان پایتخت خارج شد و احتمالاً شهاب زاهدی ادامه مسیر فوتبالی‌اش را در جی‌لیگ ژاپن دنبال خواهد کرد.

 

آل‌نعمه در فولاد خانه‌تکانی کرد!

فولاد فعال‌ترین تیم روز پایانی بازار نقل‌وانتقالات زمستانه بود؛ به‌طوری‌که براساس نظر احمد آل‌نعمه، قرمزپوشان اهوازی با محمد آبشک، سعید واسعی و گادوین منشا قطع همکاری کردند و در طرف مقابل، حمید بوحمدان، عرفان درویش‌عالی و لوسیانو پریرا به جمع قرمزپوشان اهوازی پیوستند که رسمی‌شدن حضور دوباره پریرا در قامت برترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر در تیم فولاد، اتفاق جالب‌توجهی بود. مهاجم برزیلی در 40 سالگی همچنان در لیگ برتر فوتبال ایران کارش را پیش خواهد برد و در نیم‌فصل دوم این فرصت را دارد تا رکورد ویژه خود تاریخ فوتبال ایران را بهبود بخشد.

نگاهی به خریدهای روز پایانی بازار زمستانه

خرید لحظه‌آخری آبادانی‌ها

مدیران باشگاه صنعت‌نفت در حالی‌که در بازار زمستانه با عرفان قهرمانی، فرشاد محمدی‌مهر، محمدصادق بارانی، مهدی حنفی و ساسان حسینی به توافق رسیده بودند، روز گذشته از ششمین و آخرین خرید زمستانی‌شان هم رونمایی کردند؛ مصطفی احمدی. هافبک دفاعی باتجربه شمس‌آذر با امضای قراردادی به صنعت‌نفت آبادان پیوست تا بعد از عرفان قهرمانی، به دومین خرید نفتی‌ها از تیم قزوینی تبدیل شود. احمدی البته تجربه 2 فصل حضور در صنعت‌نفت را دارد و حالا بعد از حدود 4 سال دوری از جمع زردپوشان آبادانی، او قرار است بار دیگر در تیم صنعت‌نفت کارش را پیش ببرد.

موتور گل‌گهر در روز آخر روشن شد

گل‌گهری‌ها پیش از آنکه فعالیت بازار نقل‌وانتقالات زمستانه آغاز شود، با یونس دلفی به توافق رسیدند و این مهاجم جوان اما باتجربه به جمع سرمه‌ای‌پوشان اضافه شد. در شرایطی‌که در بازار زمستانه، سرمه‌ای‌پوشان حضور کم‌رنگی داشتند اما در روز پایانی، آن‌ها با 2 بازیکن جدید به توافق رسیدند. قائم اسلامی‌خواه، هافبک باتجربه هوادار در کنار مسعود زائرکاظمین، وینگر سرعتی ملوان بندرانزلی 2 خرید پایانی گل‌گهر در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه بودند تا با حضور اسلامی‌خواه و زائرکاظمین، فهرست سرمه‌ای‌پوشان برای حضور در نیم‌فصل دوم تقویت شود.

۳ خرید دقیقه نودی تیمِ شجاعی

امین پورعلی تنها خرید زمستانی هوادار تا روز پایانی فعالیت بازار نقل‌وانتقالات بود اما بنفش‌پوشان در روز پایانی فعالیت بازار نقل‌وانتقالات زمستانه، یکی از تیم‌های فعال بودند؛ به‌طوری‌که آن‌ها برای تقویت خط دفاعی خود با مجتبی لطفی به توافق رسیدند و همچنین ادریس رحمانی، هافبک جوان استقلال ملاثانی و امید سینگ، وینگر سابق پیکان تهران هم دیگر خریدهای روز گذشته هوادار بودند تا با جذب 3 بازیکن جدید، فعالیت بنفش‌پوشان در بازار زمستانه به پایان برسد.

ذوبی‌ها و نهایی‌شدن انتقال مدافع گرجستانی

مسئولان باشگاه ذوب‌آهن بعد از جذب محسن فروزان، سعید کریمی، فریبرز گرامی، عرشیا سرشوق، احمد شریعت‌زاده و محسن آذرباد، به دنبال آن بودند تا سمت راست خط دفاعی خود را هم تقویت کنند و در این زمینه به دنبال استخدام بازیکن خارجی بودند. بعد از رایزنی‌های پرشمار، سرانجام مذاکرات با گریگول چابرادزه به نتیجه رسید و به صورت رسمی، از این مدافع 27 ساله گرجستانی به عنوان خرید جدید ذوب‌آهن رونمایی شد تا سبزپوشان اصفهانی با 7 خرید به کار خود در بازار زمستانه پایان بدهند.