فهرست میلیارد دلاری عربستانی‌ها

عربستان قصد دارد تا یک تابستان تاریخی دیگر را رقم بزند. باشگاه‌های ثروتمند این کشور عربی در حال برنامه‌ریزی برای جذب چندین ستاره مطرح دیگر در دنیای فوتبال هستند تا لیگ خود را بیش از پیش بر سر زبان‌ها بیندازند.

در گزارش ورزش سه آمده است: شبکه خبری ESPN به نقل از منابع خود نوشت که در آستانه پنجره نقل و انتقالات تابستانی، تیم‌های لیگ حرفه‌ای عربستان تعدادی از ستاره‌های لیگ برتر را هدف قرار داده‌اند.

بازیکنان مطرحی مانند کوین دی‌بروینه،محمد صلاح ، ویرجیل فن‌دایک، آلیسون بکر، رافائل واران، کاسمیرو، برونو فرناندز، برناردو سیلوا و آندریاس پریرا همگی برای فصل آینده در دستور کار هستند.

یک منبع به ESPN گفت که برای جذب بازیکنان جوان‌تر، از جمله مهاجم 20 ساله یوونتوس، ماتیاس سوله، فشارهایی نیز وجود خواهد داشت.

منابع در عربستان سعودی انتظار ندارند که تیم‌های درجه یک به رکورد 757 میلیون پوندی (957 میلیون دلار) خرج شده از سال 2023 برسند، اما اصرار دارند که استراتژی نقل و انتقالات تابستانی به همان اندازه تهاجمی خواهد بود و هزینه‌های مربوط به بازیکنان نیز قابل توجه است.

در تابستان 2023، هزینه نقل و انتقالات لیگ حرفه ای عربستان پس از 1.1 میلیارد پوند (1.39 میلیارد دلار) هزینه شده توسط لیگ برتر انگلیس، در رتبه دوم قرار داشت.

منابع به ESPN گفتند که الاهلی به دنبال یک مهاجم است، النصر که کریستیانو رونالدو را در اختیار دارد، مشتاق به خدمت گرفتن یک دروازه‌بان بوده و الاتحاد به دنبال جذب یک مدافع میانی و یک هافبک میانی است.

الهلال که تابستان گذشته نیمار را از پاری سن ژرمن به خدمت گرفت، با هفت امتیاز اختلاف نسبت به النصر در صدر جدول لیگ حرفه‌ای عربستان قرار دارد.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی دارایی عربستان سعودی (PIF) دارای سهام عمده در باشگاه‌های الاتحاد، الاهلی، النصر و الهلال است.

فهرست میلیارد دلاری عربستانی‌ها

یک منبع به ESPN گفت که انتظار می‌رود القادسیه نیز در صورت صعود به لیگ حرفه‌ای، هزینه‌های زیادی در تابستان خرج کند. آنها در صدر لیگ دسته دوم قرار دارند و به آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان سعودی تعلق دارند که ارزش آن بیش از 2 تریلیون دلار است.

به گفته یک منبع، لیگ حرفه‌ای عربستان همچنین تلاش خواهد کرد تا مربیان سطح بالای بیشتری را جذب کند.

توماس توخل که در پایان فصل بایرن مونیخ را ترک خواهد کرد، سرجیو کونسیکائو از پورتو و مائوریتسیو پوچتینو، سرمربی تحت فشار چلسی، از جمله نام‌هایی هستند که به عنوان نامزدهای احتمالی حضور در عربستان ذکر شده‌اند.