الگوی جدید جوان‌گرایی فوتبال در لیگ برتر

توجه ویژه به جوان‌گرایی و میدان دادن به بازیکنان جوان، به عنوان سیاست مورد تاکید باشگاه گل‌گهر و استراتژی بلندمدت باشگاه در نظر گرفته شده است. این سیاستی که بر دو محور تبدیل شدن سیرجان به جایگاهی برای بروز و ظهور نسل جوان و همچنین بازیکن‌سازی برای فوتبال باشگاهی و ملی استوار است. تاسیس آکادمی فوتبال و توجه ویژه به بازیکنان پایه در رده‌های سنی مختلف و استفاده از مربیان دارای دانش روز نیز در همین راستا صورت پذیرفته و در حال توسعه است.

یکی از نتایج این نگاه زیرساختی به بحث جوان‌گرایی و بازیکن‌سازی، در آرایش و تعویض بازیکنان توسط مارینوس اوزونیدیس در دیدار برابر نساجی رخ داد؛ به نحوی که در ۲۰ دقیقه‌ پایانی، میانگین سنی  گل‌گهر  به عدد ۲۴ سال رسید و جالب آن‌که گل‌ سوم، توسط دو بازیکن جوان این تیم، لطیفی‌فر و سحرخیزان به ثمر رسید تا مهر تاییدی بر استراتژی‌های سرمربی یونانی گل‌گهر بزند.

رویکرد باشگاه گل‌گهر در تاسیس آکادمی فوتبال و توجه به بازیکنان پایه موجب شده تا امروزه از این تیم و سیرجان به عنوان کارخانه‌ جدید بازیکن‌سازی ایران نام برده شود، امری که بدون شک در آینده موجب رشد فوتبال کشور و تقویت پایه‌های تیم ملی خواهد بود.

الگوی جدید جوان‌گرایی فوتبال در لیگ برتر