اعتراف تازه مورایس درباره تیم های بالای جدول

ژوزه مورایس شامگاه یکشنبه در نشست خبری پیش از بازی تیم های سپاهان اصفهان و شمس آذر قزوین در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی افزود: امسال در مجموع لحظات خوبی نداشتیم البته نمی‌خواهم به گذشته برگردم، من به آینده بیشتر فکر می‌کنم تا به گذشته ولی ما در برخی بازی‌ها غایبانی داشتیم یا در یک بازی گل زدیم، قبول نکردند و طوفان‌های زیادی در تیم ایجاد کردند.

وی ادامه داد:اعتماد به نفس را از ما گرفتند و به تیم‌های دیگر دادند، این باعث شد حریفان به صدر برسند و سپاهان به رده‌های پایین‌تر سقوط کند؛ آسیب‌زدن به سپاهان هدف رقبای ما بود، در حالی که سپاهان برای رُشد فوتبال ایران تلاش می‌کند.

اعتراف تازه مورایس درباره تیم های بالای جدول

مورایس تصریح کرد: رقیبان می‌گویند سپاهان یک باشگاه پولدار است، بله کارخانه فولاد، درآمد کافی دارد ولی باشگاه، نه؛ من از هواداران می‌خواهم بیایند و زمین چمن ما را ببینند. زمین چمن ما در حد لیگ سه یا لیگ چهار هم نیست. سپاهان تمام قدم‌هایش برای رشد فوتبال ایران است.

سرمربی سپاهان اظهار داشت: دوست دارم بدانم باشگاه‌های دیگر چکار می‌کنند که ما باید تقاص پس بدهیم. این برای ما درس شد و باید کاری که بقیه انجام می‌دهند را انجام دهیم.

مورایس در مورد بازیکنان سپاهان نیز عنوان کرد: بازیکنان ما خوب هستند و همه بازیکنان تیم کیفیت لازم را دارند ولی باید به آن اعتماد داشته باشیم، ما هر سه یا شش ماه نمی‌توانیم بازیکن عوض کنیم؛ تنها ۲ بازیکن خارجی داریم و عیسی عباس فقط یک ماه آمده است و به خاطر سرعتش او را جذب کردیم.

وی تاکید کرد: در ابتدای فصل خیلی خوب، در صدر جدول بودیم ولی یکباره چهار امتیاز از تیم ما کم کردند و در آخر نیم فصل آن را برگرداندند. این یعنی بی‌دلیل امتیاز کم کردند و ما به رده چهارم رفتیم، این موجب شد اعتمادبه نفس از ما گرفته و به حریفانمان داده شود.

مورایس گفت:شرایط را برای آنها مهیا کردند که بتوانند بهتر شوند و تیمی که اول بود سقوط کرد و تیم‌های دیگر به صدر جدول رسیدند چون اعتماد به نفس پیدا کردند اما با این حال مطمئن باشید روزهای خوبی پیش رو داریم و فقط باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ما مدافعان خوبی داریم اما دیدید که «فن‌دایک» در لیورپول چه اشتباهی کرد. ما در ایران هستیم، باید به بازیکنانمان اعتماد داشته باشیم و حمایت کنیم تا برای بازیکن موقعیت فراهم شود اما شرایط ساده نیست؛ باید بجنگیم و بدانیم هیچ سیستمی در فوتبال بدون اشتباه نیست و هر همبستگی در یک سیستم وجود داشته باشد می‌شود موفق شد.

سرمربی سپاهان تاکید کرد:وقتی درباره خط دفاع صحبت می‌کنیم باید درباره سازماندهی دفاعی نیز حرف بزنیم، آریا مصدوم شده اما یزدانی، محمدی و نورافکن و حتی دابو را داریم. فکر نمی‌کنم نیاز به جذب بازیکن جدید داشته باشیم و پیش از این جایگزین برای زکی‌پور نداشتیم اما حالا نورافکن برگشته و او می‌تواند در دفاع چپ، دفاع مرکزی و هافبک بازی کند.

مورایس خاطرنشان کرد:بازیکنانی هستند که ظرفیت این را دارند که در چند پُست بازی کنند و آریا یوسفی هم می‌تواند جایگزین رامین رضاییان در دفاع راست ما باشد.

وی در مورد بازی فردا مقابل شمس آذر قزوین نیز گفت: فردا یک رقابت متفاوت پیش رو داریم و باید کار متفاوتی انجام دهیم البته حریف را می‌شناسیم و می دانیم که «شمس‌آذر» حریف ساده‌ای نیست ولی باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا در این رقابت‌ها به فینال برسیم.

مورایس درباره وضعیت غایبان سپاهان گفت: با برخی مشکلات روبه‌رو شدیم. فرشاد احمدزاده، حسین‌نژاد و محمد کریمی مصدوم‌ هستند. آریا یوسفی هم از گذشته مصدوم است و چهار بازیکن را در اختیار نخواهیم داشت.

سرمربی سپاهان افزود:سپاهان به حمایت هواداران نیاز دارد و با تمام چالش‌هایمان امیدواریم با حضور هوادارانمان از پس مشکلات بربیاییم.

مورایس در پایان یادآور شد: تیم ما مقابل بهترین تیم آسیا در آستانه پیروزی بود و تا قبل از ۱۰ نفره شدن خوب بودیم، بازیکنان ایرانی خیلی باکیفیت‌اند اما باید به آنها اعتماد کنیم. ما نمی‌توانیم مسی را بیاوریم اما در ایران آنقدر بازیکن با کیفیت داریم که کافی است به آنها اعتماد کنیم.

وی تاکید کرد: روزی می‌آید که همه به بازیکنان ایرانی نگاه می‌کنند، فرق اعرابی با بازیکن اسپانیایی که به ایران می‌آید چیست؟؛ فقط باید اعتماد کنیم و اعرابی از خیلی از بازیکنانی که ۱۰ سال در لیگ بازی می‌کنند، بهتر است. ما بازیکن خارجی برای چه می‌خواهیم؟ فقط برای پول آنها را بیاوریم؟، من بازیکنی می‌خواهم که در زمین زندگی‌اش را بگذارد.

دیدار تیم‌های فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و شمس‌آذر قزوین ساعت ۱۷:۳۰ دوشنبه ۱۴ اسفند در ورزشگاه نقش‌ جهان اصفهان برگزار خواهد شد.