آخرین وضعیت پرونده خرید مهاجم خارجی پرسپولیس

رضا درویش عجیب‌ترین و پر ریسک‌ترین اقدامات نقل و انتقالاتی چند وقت اخیر پرسپولیس را دنبال کرد. اینکه بخواهی به جای یحیی گل محمدی و در حالی که هواداران تیمت در به در به دنبال سرمربی خارجی کارنامه‌دار هستند، اوسمار ویرا را به عنوان سرمربی معرفی کنی، شاید تنها قماری بود که از پس مدیرعامل کنونی این تیم برمی‌آمد و اتفاقات تا به امروز که جواب داده است.

اما درویش بعد  از اینکه خیالش از بابت نیمکت تیمش راحت شد سراغ بخشی رفت که در آن تبحر دارد و به واسطه آن از هواداران تیمش لقب "رضا پرز" را هم دریافت کرده است؛ جذب بازیکنانی که حال هواداران را خوش کند.

انتقال عبدالکریم حسن، اوستون اورونوف، محمد خدابنده لو و عیسی آل کثیر که همگی آنها تا به امروز در تیم جواب داده‌اند و شرایط تیم را با تغییر مواجه کردند، هواداران را بار دیگر به رضایت لازم از شرایط نقل و انتقالات نزدیک کرد. اما طی مدت اخیر همیشه یک سوال بزرگ برای آنها شکل گرفته بود. با جدایی نبیل باهویی و شهاب زاهدی در نیم فصل و در شرایطی که برای جانشینی آنها عیسی آل کثیر و ابوالفضل بابایی جذب شده‌اند، تکلیف مهاجم بعدی چه می‌شود؟ خواسته هواداران تنها یک چیز است: "جذب مهاجم خارجی"!

اما به نظر می‌رسد رضا درویش کاملا از سیاستی که برای جا انداختن جانشین یحیی گل محمدی به کار گرفته راضی است و به دنبال تکرار آن اینبار برای پست مهاجم تیمش است. درست در روزهایی که نامزدهای نیمکت این تیم از سراسر دنیا و با کارنامه‌های متفاوت به صف می‌شدند و صفحات مجازی و رسانه‌ها در حال تحلیل شرایط آنها بودند، این باشگاه مراحل جانشینی اوسمار را به بهترین شکل دنبال کرد و از فشار انتقادات روزهای اولیه هم رفته رفته فاصله گرفت.

آخرین وضعیت پرونده خرید مهاجم خارجی پرسپولیس

اکنون هم گفته می‌شود هزینه جذب مهاجم خارجی قرار است برای فصل آتی ذخیره شود؛ درست همان سیاستی انتخاب سرمربی که گفته شد قرار است این هزینه صرف پرداختی به بازیکنان و هزینه‌های جاری شود.

پرسپولیس در حال حاضر عیسی آل کثیر و ابوالفضل بابایی را در لیست خود به عنوان مهاجم تخصصی در اختیار دارد. اما لیست رشک برانگیز این باشگاه در پست هافبک باعث شده تا آنها میل کمی برای جذب مهاجم بعدی داشته باشند و مدعی هستند با همین پتانسیل کنونی نیز قادر به انجام ماموریت خود تا پایان فصل خواهند بود.
اوستون اورونوف، سعید صادقی، وحید امیری، امید عالیشاه، سروش رفیعی و مهدی ترابی از جمله نفرات تهاجمی پرسپولیس در خط میانی هستند که توانایی بازی در پست مهاجم و مکمل را نیز دارا هستند. موضوعی که باشگاه و البته کادرفنی در شرایط کنونی روی آن نظر دارد و مدعی است با همین پتانسیل بهتر است فصل را ادامه دهند. خصوصا اینکه ۱۲ بازی تا پایان فصل و نهایت ۴ بازی در جام حذفی باقی مانده است. در خوشبیانه‌ترین حالت جذب مهاجمی با کیفیت برای این باشگاه طی نیم فصل ۳۰۰هزار دلار هزینه در پی خواهد داشت که با نرخ ارز کنونی ۱۸  میلیارد خواهد شد. این مبلغی است که باشگاه قادر خواهد بود نزدیک به ۲۰ درصد مطالبات بازیکنان را پرداخت کند. البته جذب بازیکنان خارجی به صورت یک سال و نیمه خواهد بود که به این ترتیب هزینه بالاتری برای باشگاه در پی خواهد داشت و آنها نمی‌خواهند اکنون بعد از جذب موفق دو بازیکن خارجی (عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف) بار دیگر ریسک بزرگی داشته باشند.

وحید امیری و مهدی ترابی و البته امید عالیشاه توانایی بازی در پست مهاجم را هم دارند و کیفیت خط میانی این تیم با حضور اوستون اورونوف که البته او نیز پیش از این قرار بود به عنوان یک مهاجم در این تیم به کار گرفته شود، به شکلی است که این ذهنیت را به سمت یقین برای مدیران باشگاه پیش برده است.

با این حال سکوت باشگاه پرسپولیس طی روزهای اخیر و پاسخگویی آنها تنها در نشست‌های خبری پیش و پس از بازی توسط اوسمار، رفته رفته زمان را به سمتی می‌برد که فکر خرید مهاجم خارجی در این مقطع از فصل نیز برای هواداران کاملا از سر خارج شود.

درویش و مدیران پرسپولیس امیدوارند این تیم با ادامه این روند، علاوه بر صرفه جویی مالی، نتایج دلخواه را هم کسب کند؛ نظر شما چیست؟