آبی ها ۶ سال بی‌خانمان می‌شوند!

چلسی نیاز به استادیوم جدید دارد اما بر سر دو راهی بزرگی مانده است: آبی‌ها می‌توانند شش سال دور از استمفوردبریج بمانند تا مراحل بازسازی به اتمام برسد، یا پول بیشتری خرج کنند و زمین بخرند و استادیوم را در جای دیگری بنا کنند.

در داخل باشگاه ناامیدی فزاینده‌ای به وجود آمده و همه معتقدند که از زمان ورود مالکان جدید پیشرفت اندکی در روند بازسازی استمفوردبریج حاصل شده است.

چلسی پیش از این قصد داشت کاری که لیورپول در آنفیلد انجام داده را تکرار کند و استادیوم فعلی خود را پله به پله بازسازی کند. در ماه اکتبر صاحبان یک بلوک مسکونی در کنار استمفوردبریج موافقت کردند که قطعه زمینی در مجاورت ورزشگاه را به قیمت ۸۰ میلیون پوند به مالک جدید «تاد بولی» بفروشند. این قرارداد هنوز نهایی نشده اما طبق گزارش‌ها، روسای باشگاه بر این باورند که انجام فرآیندهای برنامه‌ریزی و ساخت و ساز جداگانه و تمام اختلالات مرتبط با آن غیرقابل اجرا است.

بنابراین اگر آبی‌ها مصمم باشند در استمفوردبریج که از سال ۱۹۰۵ خانه آنها بوده بمانند، باید کل مجموعه را تخریب و بازسازی کنند. آخرین برآورد این است که چنین پروژه‌ای شش سال به طول می‌انجامد و باشگاه مجبور می‌شود خانه‌ای موقت مانند ومبلی را اجاره کند.

چلسی بارها به فکر ساخت زمین جدیدی در محل مرکز نمایشگاهی سابق ارلز کورت، در حدود یک مایلی استادیوم فعلی خود، افتاد. اما فقط خرید زمین در آنجا حداقل ۵۰۰ میلیون پوند هزینه دارد، و ساخت یک استادیوم جدید ۶۰۰۰۰ نفری مشابه زمین جدید تاتنهام حداقل ۱ میلیارد پوند بیشتر برای آنها هزینه خواهد داشت.

گروه مالکیت چلسی به رهبری بولی در سال ۲۰۲۲ باشگاه را به مبلغ ۲.۵ میلیارد پوند خرید و وعده ۱.۷۵ میلیارد پوند سرمایه‌گذاری بیشتر را داد. از آن زمان تاکنون بیش از یک میلیارد پوند برای خرید بازیکنان هزینه شده اما پروژه استادیوم بسیار کند پیش رفته است.