پرسپولیس 4 - فولاد 2 / پرسپولیس فولاد را نقره داغ کرد

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و فولاد خوزستان در هفته هفدهم لیگ برتر بیست و سوم به مصاف همدیگر رفتند. سرخ‌پوشان با ارائه نمایشی جذاب موفق شدند حریف را با شکست بدرقه کنند. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس اشتباهات مهلکی داشت و یک گل پرسپولیس هم در موقعیتی مشکوک، آفساید اعلام و رد شد. شاگردان اوسمار ویرا با این نتیجه 39 امتیازی شدند و جایگاه خود را در رتبه دوم تثبیت کردند. اگر استقلال نتواند امشب از سد استقلال خوزستان بگذرد و برنده شود، سرخابی‌ها پیش از دربی هم‌امتیاز خواهند شد.

اطلاعات بازی

هفته نوزدهم لیگ برتر بیست و سوم ایران؛ جام خلیج فارس

بازی: پرسپولیس - فولاد خوزستان

تاریخ و زمان: جمعه 18 اسفند 1402 | ساعت 17:30

مکان: آزادی - تهران

داوران: سید رضا مهدوی، عباس پورحیدری، رضا حیدری و حسین زیاری ‌| ناظر: رسول فروغی

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، حسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی (1+90 - سینا اسدبیگی)، سروش رفیعی (77 - محمد خدابنده لو)، اوستون اورونوف (1+90 - ابوالفضل بابایی)، مهدی ترابی (84 - سعید صادقی)، امید عالیشاه (77 - وحید امیری) و عیسی آل کثیر

سرمربی: اوسمار ویرا

ترکیب فولاد خوزستان: کریستوفر نت، موسی کولی بالی، محمد علی نژاد، شاهین توکلی، لوکاس کاندیدو، مجتبی نجاریان، ابراهیم حصار (56 - علی شجاعی)، حمید بوحمدان، ساسان انصاری، وحید حیدریه (86 - احسان پهلوان) و لوسیانو پریرا (86 - عادل آرغند)

سرمربی: احمد آل نعمه

کارت زرد: حسین کنعانی زادگان (43) از پرسپولیس و حمید بوحمدان (62) از فولاد

کارت قرمز: مجتبی نجایاریان (64)

گل: علیرضا بیرانوند (10 - گل به خودی) و عبدالکریم حسن (42 - گل به خودی) برای فولاد و اوستون اورونوف (35) برای پرسپولیس

گزارش بازی

دقیقه 83/ عیسی آل کثیر با دروازه‌بان فولاد تک به تک شد، اما ضربه پای چپ او به گل پنجم تبدیل نشد. البته پرچم کمک داور هم به نشانه آفساید بالا رفت.

گل دقیقه 74/ یک بازی جذاب و یک پرسپولیس سرحال؛ مهدی ترابی در سمت راست صاحب توپ شد. به داخل محوطه جریمه زد و با یک ضربه فنی پای چپ، کریستوفر نت را که تماشاگر ورود توپ به دروازه بود، مغلوب کرد.

گل دقیقه 67/ حسین کنعانی زادگان در غیاب گئورگی گولسیانی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت. البته ابتدا ترابی توپ را برداشت، ولی در ادامه توپ را به کنعانی زادگان داد. او ضربه خود را بعد از یک مکث به سمت راست «نت» زد. دروازه‌بان فولاد مسیر توپ را به درستی تشخیص داد ولی نتوانست مانع ورود توپ به دروازه شود.

دقیقه 63/ توپ به دست مدافع فولاد برخورد کرد و داور مسابقه با اشاره کمک‌داور، نقطه پنالتی را نشان داد. مجتبی نجاریان هم به دلیل جلوگیری از گل مسلم پرسپولیس با کارت قرمز مستقیم جریمه شد.

گل دقیقه 53/ دانیال اسماعیلی فر از سمت رست وارد محوطه جریمه شد. بعد از سرتوپ، توپ را در عرض به آل کثیر داد. او هم بعد از یک استپ، ضربه پای راستی زد که وارد دروازه شد و «نت» فقط توپ را نظاره کرد.

گل دقیقه 48/ عبدالکریم حسن پشت مدافعان فولاد صاحب توپ شد. او بعد از یک سرتوپ، با ضربه پای راست دروازه «نت» را باز کرد، اما پرچم کمک‌داور به نشانه آفساید بالا رفت.

دقیقه 5+45/ ضربه امید عالیشاه از روی ضربه ایستگاهی با فاصله کمی به بیرون رفت.

دقیقه 2+45/ مهدی ترابی در محوطه جریمه سرنگون شد اما داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 1+45/ بیرانوند می‌توانست شاهد به ثمر رسیدن گل سوم فولاد باشد، اما خوش‌شانس بود که این بار ضربه حریف وارد دروازه نشد.

گل دقیقه 42/ باز هم اشتباه وحشتناک از بیرانوند. توپ از سمت راست ارسال شد که دروازه‌بان پرسپولیس خروج بدی داشت. فرشاد فرجی ضربه سر را مقابل «بیرو» زد. توپ به سمت عقب رفت و عبدالکریم حسن تلاش کرد مانع ورود توپ به دروازه شود، ولی ضربه او به گل دوم فولاد تبدیل شد.

گل دقیقه 35/ اورونوف نشان داده یکی از خریدهای فوق‌العاده فوتبال ایران بوده است. او یک و دوی زیبایی با ترابی انجام داد و بعد ضربه بغل پایی زد که به دور از دستان کریستوفر نت به گل تساوی پرسپولیس تبدیل شد.

دقیقه 29/ مهدی ترابی بازیکنان مقابل خود را جا گذاشت و ضربه‌اش را هم زد که دروازه‌بان فولاد باز هم تن به کرنر داد.

دقیقه 25/ بیرانوند روز خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. او پاس رو به عقبی دریافت کر دو ضربه‌ای زد که می‌توانست نصیب فولادی‌ها شود.

دقیقه 16/ امید عالیشاه بعد از یک و دو با آل کثیر، شوت محکمی زد که کریستوفر نت، توپ را مهار کرد. پرسپولیسی‌ها در برگشت هم نتیجه‌ای بهتر از یک کرنر کسب نکردند.

دقیقه 15/ عبدالکریم حسن توپ را به خوبی از سمت چپ ارسال کرد. توپ از مقابل آل کثیر رد شد و مهدی ترابی در حالی که می‌توانست دروازه را از داخل محوطه شش‌قدم باز کند، توپ را به بیرون زد.

گل دقیقه 10/ هفته نوزدهم، هفته اشتباهات مهلک دروازه‌بان‌ها است. بعد از علیرضا رضایی، محمد ناصری و پیام نیازمند، گلرهای نساجی، پیکان و سپاهان، این علیرضا بیرانوند بود که گل بدی خورد. موسی کولیبالی توپی آرام از سمت چپ محوطه جریمه ارسال کرد که بعد از برخورد به دستان دروازه‌بان پرسپولیس، به شکلی عجیب وارد دروازه شد.

دقیقه 6/ لایی اوستون اورونوف به حمید بوحمدان، هواداران پرسپولیس را به وجد آورد.

دقیقه 5/ دانیال اسماعیلی فر توپ را از سمت راست روی دروازه فولاد ارسال کرد و عیسی آل کثیر هم ضربه سری زد که راهی به دروازه نداشت.