این بازیکن روی دست مسی و رونالدو بلند شد

موقعیت رونالدو و مسی در صدر جدول گلزنان اروپا به خطر افتاده است.

کریستیانو رونالدو: ۱۴۰گل

رونالدو بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. با توجه به اینکه این بازیکن پرتغالی در حال‌حاضر در باشگاه النصر عربستان بازی می‌کند، بعید است که او گلی به آمار گل‌هایش در منچستریونایتد (۲۱)، رئال‌مادرید (۱۰۵) و یوونتوس (۱۴) اضافه کند. رونالدو با ۱۷گلی که برای رئال‌مادرید در فصل ۱۴-۲۰۱۳ به ثمر رساند، رکورد بیشترین گل‌زده در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا را در اختیار دارد. او در فصل ۱۶-۲۰۱۵ هم با زدن ۱۶گل رده دوم را به‌خودش اختصاص داد. اسطوره پرتغالی ۷بار آقای گل این رقابت‌ها شده. او در ۹۳بازی مختلف UCL موفق به گلزنی شد که شامل ۵۱درصد از بازی‌هایش در این رقابت‌ها می‌شود. کریس ۸بار هم هت‌تریک کرده که در کنار مسی بهترین رکورد از این لحاظ است. پادشاه لیگ قهرمانان دروازه ۳۸حریف مختلف را باز کرده است و با ۱۰گلی که به یوونتوس زده، رکورد بیشترین تعداد گل‌زده به یک تیم خاص را هم دارد. این در حالی است که خود او ۳فصل برای همین یووه بازی کرد وگرنه بیشتر به آنها گل زده بود.

لیونل مسی: ۱۲۹گل

مسی با ۱۲۹گل دومین گلزن لیگ قهرمانان است اما رکورد بیشترین گلزنی برای یک باشگاه در تاریخ UCL را در دست دارد و ۱۲۰گل از ۱۲۹گل او برای بارسلونا به ثمر رسیده است (۹گل برای پاریس). مسی هم پس از انتقال به باشگاه MLS اینترمیامی، شانسی برای اضافه کردن به ۱۲۹گل خود ندارد. اسطوره آرژانتینی به ۴۰تیم مختلف گل زده که از رکورد رونالدو بهتر است. حریف محبوب او آرسنال بود که ۹بار از این بازیکن گل خورد. به‌طور کلی او در ۱۸فصل مختلف لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده که با رکورد کریم بنزما برابر است. مسی فصل ۰۶-۲۰۰۵ در تک‌تک مسابقات گل زد. او در پیروزی ۷ بر یک بارسلونا مقابل بایرلورکوزن در مارس۲۰۱۲ به‌تنهایی ۵گل زد و در همان فصل به رکورد عجیب ۷۳گل در صفر بازی باشگاهی در یک فصل رسید.

لوا: ۹۴گل

لوا در ۳۵سالگی بعید است رکورد رونالدو و مسی را تهدید کند اما رسیدن به ۱۰۰گل کار دور از ذهنی نیست. او فصل ۲۳-۲۰۲۲ برای بارسلونای حذف شده ۵گل در ۵بازی زد. از شانس بد لوا بارسا ۲فصل پیاپی با ژاوی به لیگ اروپا رفت. از ۹۴گل او در لیگ قهرمانان اروپا، ۶۹گل در بایرن‌مونیخ زده شد که از رکورد گرد مولر (۶۵گل) بهتر است. لوا فصل ۲۰-۲۰۱۹ در راه قهرمانی بایرن ۱۵گل به ثمر رساند.

کریم بنزما: ۹۰گل

با انتقال کریم به الاتحاد عربستان او دیگر شانس افزایش ۹۰گل را از دست داده است. او در ۱۸فصلی که در این رقابت‌ها بازی کرد، از گلزنی محروم نشد. کریم این کار را از سال۲۰۰۵ با لیون آغاز کرد، فصل ۲۰۲۱-۲۲ با ۱۵گل آقای گل UCL شد و فقط در فینال مقابل لیورپول گل نزد. ۷۸گل بنزما برای رئال‌مادرید ثبت شده و از این نظر فقط کمتر از رونالدو (۱۰۵) برای این تیم گل زده است.

این بازیکن روی دست مسی و رونالدو بلند شد

رائول: ۷۱گل

رائول ۶۶گلش در این رقابت‌ها را با پیراهن رئال‌مادرید و بقیه را برای شالکه زده است. او تا نوامبر۲۰۱۴ بهترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها و نخستین بازیکنی بود که به ۵۰گل زده رسید تا اینکه سر و کله کریستیانو پیدا شد. پیش از او آلفردو دی‌استفانو از رئال بهترین گلزن اروپا بود. رائول در ۳۳سالگی و در فصل ۱۱-۲۰۱۰ توانست ۵گل برای شالکه به ثمر برساند؛ تیمی که در حال حاضر در راه رسیدن به لیگ آماتورهای آلمان است. رائول بهترین گلزن اسپانیایی لیگ قهرمانان است و پس از او یک بازیکن دیگر رئال به نام فرناندو مورینتس با ۳۳گل قرار دارد.

رود فان نیستلروی: ۵۶گل

مهاجم هلندی اگر از اوایل فوتبالش در لیگ قهرمانان بازی می‌کرد، می‌توانست رکورد بهتری داشته باشد. نیستلروی قبل از تولد ۲۵سالگی و نخستین بازی برای منچستریونایتد، فقط ۱۱بازی برای آیندهوون در این رقابت‌ها انجام داده بود. هیچ بازیکنی سریع‌تر از نیستلروی (۶۲بازی) به ۵۰گل در لیگ قهرمانان اروپا نرسید اما او ۳۱ساله بود که این رکورد را ثبت کرد. روی ۳۵گل برای منچستریونایتد زد که بالاتر از وین رونی (۳۰) و رایان گیگز (۲۸) رکورددار باشگاه است. نیستلروی با وجود ۱۱فصل حضور در این رقابت‌ها و بازی برای باشگاه‌هایی که درمجموع ۱۰بار این جام را برده‌اند، هرگز قهرمان اروپا نشد.

توماس مولر: ۵۳گل

این فصل مولر برای پانزدهمین فصل در لیگ قهرمانان اروپا به‌عنوان بازیکن بایرن‌مونیخ حضور دارد. او در همه فصل‌ها به جز فصل ۱۹-۲۰۱۸ گل زده است. مولر از فصل ۰۹-۲۰۰۸ تا به این فصل ۵۳گل به ثمر رسانده و ۲۳پاس گل داده است. تعداد گل‌های مولر بیش از دوبرابر هر بازیکن آلمانی دیگری در این رقابت‌هاست: ماریو گومز (۲۶گل).

تیری آنری: ۵۰گل

تیری آنری در ۳باشگاه آرسنال (۳۵)، بارسلونا (۸) و موناکو (۷) ۵۰گل در لیگ قهرمانان اروپا به‌ثمر رسانده است. او در ۵بازی اول خود و در ۲۰سالگی، ۶گل برای موناکو به ثمر رساند و فصل ۱۹۹۹-۲۰۰۰ به آرسنال رفت. ۳۵گل در تیم توپچی‌ها، او را به گلزن‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان- جام اروپا تبدیل کرد.

کیلین امباپه

آیا هالند و امباپه رکورد گلزنی در لیگ قهرمانان را خواهند شکست؟ با توجه به اینکه همه بازیکنانی که بیش از ۵۰گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده‌اند، بازنشسته شده‌اند یا در سال‌های گرگ و میش دوران حرفه‌ای‌شان هستند. پیش‌بینی می‌شود به‌زودی هالند و امباپه به رکوردهای صدر جدول نزدیک و نزدیک‌تر شوند.

کیلین امباپه با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن ۴۶گل در UCL به ثمر رسانده که از رکورد نیمار (۴۳) هم‌تیمی سابقش محمد صلاح از لیورپول و دیدیه دروگبا (۴۴) مهاجم سابق چلسی و مارسی بهتر است. او در ۸بازی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۳-۲۰۲۲ و قبل از حذف در ۱۶بازی آخر آنها مقابل بایرن‌مونیخ ۷گل برای پاری‌سن‌ژرمن به ثمر رساند. امباپه در این رقابت‌ها در ۵۹بازی به ۴۰گل رسید؛ ۲بازی دیرتر از مسی و روبرت لواندوفسکی (۶۱) و ۲۳بازی سریع‌تر از رونالدو (۸۲). او همچنین جوان‌ترین بازیکن بین ۱۷بازیکنی است که به ۴۰گل در این رقابت‌ها رسیده است (با ۲۳سال و ۳۱۶روز سن).

ارلینگ هالند

هالند در ۲۳سالگی و در ۳۷بازی در لیگ قهرمانان توانسته ۴۱گل ثبت کند که واقعا عجیب است. او حتی زودتر از نیستلروی به ۴۰گل زده در این رقابت‌ها رسید. نیستلروی در ۳۷بازی توانسته بود ۳۱گل به ثمر برساند. هالند ۴۰گل UCL را در سنی (۲۳سال و ۱۳۰روز سن) به ثمر رساند که ۱۸۷روز از امباپه کوچک‌تر بود و در مقایسه با حریف فرانسوی (۵۹) و لیونل مسی (۶۱) بازی‌های کمتری برای این تعداد گل نیاز داشت.