نکونام ضعیف‌ترین استقلال را هم قهرمان می‌کند!

مرتضی فنونی‌زاده  درباره تساوی دربی صدوسوم پایتخت اظهار داشت: استقلال آمده بود تا کمتر گل بخورد، چون پرسپولیس در خط هافبک و حمله خودش قدرت زیادی داشت. اما نهایتاً استقلال یک امتیاز را گرفت و به خواسته خودش دست یافت. بر همین اساس کسب یک امتیاز، بیشتر به سود استقلال بود.

وی در مورد کیفیت پایین بازی دربی افزود: از لحظه‌ای که بازی شروع شد، بر خلاف کارشناسی برخی‌ها، استقلال حمله کرد. ۱۵ دقیقه اول بازی در اختیار استقلال بود، اما آنچنان موقعیتی نداشت. سپس پرسپولیس فرصت‌های خوبی برای گلزنی ایجاد کرد که می‌شود گفت بازی در نیمه اول بهتر از نیمه دوم بود. در مجموع دربی در نیمه دوم اصلاً بار فنی و تاکتیکی نداشت.

*این استقلال ضعیف‌ترین تیم سال‌های اخیرش بود

 

کارشناس فوتبال درباره سیستم دفاعی تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: سیستم نکونام کی‌روشی است، دفاع مطلق و ضد حمله زدن که برای امتیاز گرفتن نیز سعی می‌کند به بهترین شکل از ضربات ایستگاهی و اشتباهات حریفان استفاده ببرد، یعنی یک گل بزند و سپس دفاع کند.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه پرسپولیس خیلی راحت ۳ امتیاز دربی را از دست داد، یادآور شد: متأسفانه پرسپولیس واقف نبود که این تیم استقلال ضعیف‌ترین تیم سال‌های اخیرش بود و می‌توانست با برد شیرینی بازی را تمام کند. پرسپولیس با احتیاط بازی کرد و یک دیدار ۶ امتیازی را از دست داد. از دست دادن امتیاز به ضرر پرسپولیس شد و سپاهان هم از تساوی دربی نفع برد، چون ۲ امتیاز از تیم‌های بالای خودش در جدول کم شد.

نکونام ضعیف‌ترین استقلال را هم قهرمان می‌کند!

*اوسمار تعویض‌های فوق‌العاده اشتباهی داشت

وی در مورد تعویض‌های نامناسب سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اوسمار تعویض‌های فوق‌العاده اشتباهی داشت. مهدی ترابی، امید عالیشاه و سروش رفیعی نباید بیرون می‌آمدند و با خارج کردن نفرات پا به توپ، تکنیکی و بازی‌ساز، میانه میدان را خالی کرد. وقتی حریفت زخمی است باید به او حمله کرد و ضربه آخر را زد. اما تعویض‌های اوسمار قدرت تهاجمی پرسپولیس را گرفت.

فنونی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که استقلال اقتصادی بازی می‌کند و دنبال یک بر صفر بردن بازی‌هاست، شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. امیدوارم پرسپولیس در ۱۰ بازی باقی مانده، بهترین نتایج را بگیرد تا جام را از دست ندهد.