پرسپولیس ۲ - ۰ پیکان/ برد شیرین پرسپولیس

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پیکان در هفته بیست و یکم لیگ برتر بیست و سوم به مصاف همدیگر رفتند.

لحظات حساس بازی:

دقیقه 77/ انگار قرار نیست اورنوف هم گلزنی کند. او باز هم حرکت خوبی انجام داد و ضربه‌اش را هم زد که ناصری با پا برگرداند.

دقیقه 73/ اوستون اورنوف بعد از یک و دو با عیسی آل کثیر، ضربه بغل پایی زد و توپ را وارد دروازه کرد، اما آفساید اعلام شد.

دقیقه 71/ آل کثیر عملکرد خوبی نداشته و فرصت‌سوزی‌های او نیاز مبرم به مهاجم را بیش از پیش نشان می‌دهد. او با دروازه‌بان تک به تک بود که پاس عرضی گرفت، ولی توپ به زانوی او برخورد کرد و موقعیت مسلم گلزنی از دست رفت.

دقیقه 66/ وحید امیری و سعید صادقی به ترتیب به جای امید عالیشاه و مهدی ترابی وارد زمین شدند. امیری بازوبند کاپیتانی را هم از عالیشاه گرفت و بر بازو بست.

دقیقه 63/ علیرضا بیرانوند یک سوپرواکنش داشت. محمد آژیر از فاصله‌ای نزدیک ضربه خود را زد و «بیرو» با یک دست توپ را بیرون کشید.

گل دقیقه 53/ حرکت زیبای اورنوف از سمت چپ در تقابل با مدافعان پیکان، در نهایت ترابی را صاحب توپ کرد. او توپ را روی دروازه فرستاد و کنعانی زادگان، این بار با ضربه سر دروازه ناصری را گشود.

دقیقه 3+45/ توپ در محوطه جریمه پرسپولیس، ابتدا به پا و بعد دست ترابی برخورد کرد. مدافعان پیکان به شدت معترض بودند، ولی کوپال ناظمی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 45/ پاس عمقی بلند و زیبای ترابی به آل کثیر رسید. او می‌توانست با یک پاس عرضی اورنوف را در موقعیت بهتری قرار دهد، اما خودش چرخید و ضربه‌اش را زد که خوب نبود.

گل دقیقه 39/ ابتدا به نظر می رسید آل کثیر قصد دارد پنالتی را بزند، ولی کنعانی زادگان پشت توپ قرار گرفت و ضربه زمینی خود را به سمت راست دروازه بان پیکان زد.

دقیقه 37/ مسعود ریگی در محوطه جریمه پیکان سرنگون شد و داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.

دقیقه 24/ عبدالکریم حسن مدافع چپ پرسپولیس، شوت خوبی با پای راست زد که ناصری به کرنر فرستاد.

دقیقه 23/ محمدحسین فلاح روی پاس عرضی سامان نریمان جهان صاحب توپ شد. او توپ را از مدافع پرسپولیس رد کرد، اما شوت بدی زد.

دقیقه 19/ امید عالیشاه توپ را پشت محوطه جریمه برای محمد خدابنده لو کاشت، اما توپ روی پای او جفت و جور نشد و ضربه آرام این بازیکن را ناصری به راحتی جمع کرد.

دقیقه 16/ پرسپولیس زیبا و جذاب بازی می‌کند، اما در خلق موقعیت، توفیق چندانی ندارد. سرخ‌پوشان فشار زیادی روی دروازه پیکان آورده‌اند، ولی فایده‌ای نداشته است.

دقیقه 6/ ضربه سر عیسی آل کثیر می‌توانست خطرساز باشد، اما در آغوش محمد ناصری قرار گرفت. البته پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت.

اطلاعات بازی

هفته بیستم لیگ برتر بیست و سوم ایران؛ جام خلیج فارس

بازی: پرسپولیس - پیکان

تاریخ و زمان: یکشنبه 27 اسفند ۱۴۰۲؛ ساعت 18:45

مکان: آزادی - تهران

داوران: کوپال ناظمی | کمک‌ها: علیرضا مرادی، علیرضا ممبنی و شبیر بهروزی | ناظر: مسعود مرادی

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، حسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، محمد خدابنده لو، اوستون اورپنوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه و عیسی آل کثیر

سرمربی: اوسمار ویرا

ترکیب پیکان:

محمد ناصری، ایمان اکبری، سامان نریمان جهان، غلامرضا ثابت ایمانی، حامد پاکدل، علی قربانی، علی رنجبر، محمد ستاری، محمد آژیر، محمدجواد آزاده و محمدحسین فلاح

سرمربی: رضا عنایتی