ایران 5-0 ترکمنستان/ گلباران ترکمنستان در تهران

تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین مسابقه سال 1403 از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ترکمنستان رفت که مسابقه با نتیجه 5 بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

تیم ملی در این مرحله در گروه E مسابقات با تیم های ازبکستان، هنگ کنگ و ترکمنستان همگروه است که با این برد تیم ملی 7 امتیازی شد و در صدر جدول گروه قرار گرفت و ازبکستان به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول ایستاده است.

ترکمنستان و هنگ کنگ هم با یک امتیاز در رده های سوم وچهارم قرار دارند.تیم ملی 7 فروردین در کشور ترکمنستان بازی برگشت را با این تیم انجام خواهد داد.

لحظات حساس:

گل دقیقه 2+90/ امید نورافکن که به جای سردار آزمون مصدوم وارد زمین شد با ضربه پای چپ از پشت محوطه جریمه، گل پنجم ایران را به ثمر رساند.

دقیقه 78/ مهدی قائدی در محوطه جریمه صاحب توپ شد و می‌توانست با یک پاس عرضی، هم‌تیمی‌های خود را در موقعیت بهتری قرار دهد، اما ترجیح داد خودش گلزنی کند که ضربه او را دروازه بان ترکمنستان به کرنر فرستاد.

گل دقیقه 56/ ترکمنستان به هیچ وجه حریف دشواری نیست. یک بغل پای آرام از محمد محبی کافی بود تا اختلاف دو تیم به چهار گل برسد.

گل دقیقه 48/ سه ضربه سر پیاپی از بازیکنان ایران، توپ را مقابل پای کنعانی زادگان قرار داد. او از فاصله‌ای نزدیک به توپ ضربه زد که اولی از سوی دروازه بان برگشت داده شد و مدافع تیم ملی، توپ برگشتی را وارد دروازه کرد.

دقیقه 35/ سردار آزمون می‌توانست گل سوم را بزند، اما ترجیح داد پاس رو به عقبی به طارمی بدهد که به او نرسید.

دقیقه 34/ مهدی طارمی از روی ضربه ایستگاهی، شوتی زیبا زد که به تیر عمودی برخورد کرد و راهی اوت شد.

گل دقیقه ۱۳/ پاس عمقی زیبا از علی قلی زاده، اشتباه مدافع ترکمنستان در دفع توپ و یک بغل پای مطمئن از سردار آزمون در موقعیت تک به تک.

گل دقیقه ۱۰/ سانتر صالح حردانی از سمت راست با ضربه سر حسین کنعانی زادگان وارد دروازه ترکمنستان شد.

دقیقه ۹/ سعید عزت اللهی هم شانس خود را با شوتی محکم امتحان کرد که باز هم دروازه بان ترکمنستان توپ را بیرون کشید.

دقیقه 5/ ضربه روی پا و محکم علی قلی زاده از پشت محوطه جریمه را آهالیف مشت کرد.

 

اطلاعات بازی

  • تاریخ برگزاری: پنج شنبه 2 فروردین ۱۴۰3 (21 مارس ۲۰۲۴)
  • ساعت برگزاری: 19:3۰ به وقت تهران
  • تورنمنت و هفته: مرحله مقدماتی جام جهانی
  • داور: یوسوکه آراکی (ژاپن) | کمک‌ها: جون میهارا، کوتا واتنبه و هیروکی کاساهارا
  • ورزشگاه: آزادی تهران
  • گلزن: -
  • کارت زرد: -
  • کارت قرمز: -

ترکیب دو تیم

ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، محمدامین حزباوی، صالح حردانی، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علی قلی زاده، مهدی طارمی، محمد محبی و سردار آزمون

سرمربی: امیر قلعه نویی:

ترکمنستان:

سرمربی: مرگن اورازوف