ترکمنستان ۰ - ۱ ایران/ طلسم‌شکنی شاگردان قلعه نویی در زمین افتضاح ترکمن‌ها صعود را قطعی کردند

تیم ملی ایران در دور برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 ، در ورزشگاه کپه داغ ترکمنستان به مصاف تیم ملی این کشور رفته است.

شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از برتری پر گل هفته گذشته در تهران، بار دیگر در پی کسب پیروزی مقابل این تیم هستند. تیم ایران در حال حاضر از سه بازی گذشته خود ۷ امتیاز گرفته و برای صدرنشینی نباید هیچ امتیازی از دست بدهد.

ترکیب تیم ملی ایران:

حسین حسینی، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، محمد قربانی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی قایدی و مهدی طارمی

ترکیب تیم ملی ترکمنستان: 

رستم آهالیف، جلدیف، واچمیرات آناگولیف، باسیموف، قربانوف، میرزا بیک‌نظروف، تیمور چاریف، تیمور بایوف، ارسلان امانوف، دیدار دوریدیف و عبدالرحمانوف

لحظات حساس:

دقیقه ۲۰: ضربه سر محبی در محوطه از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: فرصت خوب برای ایران که حرکت طارمی و پاس او در موقعیت دروازه خالی به قایدی رسید و او نتوانست توپ را گل کند تا فرصت بسیار خوبی از دست برود.

دقیقه ۲۵: روی ریباند ضربه ایستگاهی ترکمتستانی‌ها ضربه زمینی بازیکن این تیم از پشت محوطه جریمه در دستان حسینی آرام گرفت.

دقیقه ۳۰: کنعانی‌زادگان با یک پاس بلند در عمق قائدی را به حرکت درآورد، اما دروازه‌بان حریف با بیرون آمدن توپ را از مقابل سر مهاجم ایران جمع کرد.

دقیقه ۳۷: حرکت خطرناک بازیکن ترکمنستان از سمت راست که ضربه پای راست آمانوف در اختیار سید حسین قرار گرفت.

دقیقه ۳۸:ضربه آمانوف از زاویه بسته پس از برخورد با پای میلاد محمدی در دستان حسینی قرار گرفت.

دقیقه ۴۴: ضربه قیچی برگردان طارمی روی سانتر محمد محبی از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: روی تاثیرگذاری قائدی توپ به محبی رسید، اما ارسال این بازیکن با ضربه برگردان طارمی از بالای دروازه عبور کرد.

دقیقه ۲+۴۵: شوت کم دقت سعید عزت‌اللهی از کنار دروازه ترکمنستان با اختلاف بیرون رفت.

دقیقه ۵+۴۵: کنعانی‌زادگان توپ را بلند پشت محوطه جریمه ترکمن‌ها فرستاد و طارمی با یک ضربه سر قائدی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این بار او با یک ضربه دقیق روی پا گل اول ایران را به ثمر برساند.

دقیقه ۶۰: حرکت رامین رضاییان از سمت راست با ارسال او همراه شد ولی توپش به طارمی نرسید و مدافعان ترکمنستان توپ را دور کردند.

دقیقه ۶۴: یک و دو محبی با طارمی سبب شد وینگر ایران در موقعیت عالی گلزنی قرار بگیرد اما ضربه محبی با واکنش خوب آهالیف به کرنر رفت.

دقیقه ۶۵: دروازه‌بان ترکمن‌ها این بار ضربه فنی آرام قائدی را از گوشه پشت محوطه جریمه ترکمنستان مهار کرد.

دقیقه ۷۸: دفع توپ سید حسین پشت محوطه جریمه ایران به تیمور چاریف رسید اما ضربه بی‌دقت این بازیکن از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۷۹: کنعانی‌زادگان با هوشیاری توپ را از مقابل آنادوردیف به کرنر فرستاد و جلوی یک موقعیت جدی را برای ترکمن‌ها گرفت.

دقیقه ۸۰: شوت خطرناک بازیکن ترکمنستان از پشت محوطه جریمه در چارچوب قرار نگرفت و از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۸۱: شوت از راه دور تیرکیشوف با اختلاف از کنار تیر عمودی سمت چپ‌ دروازه ایران عبور کرد.

دقیقه ۸۶: همکاری تیمی بازیکنان ایران با پاس پشت پای محبی به موقعیت گل تبدیل شد که شوت رامین پس از برخورد به مدافعین راهی کرنر شد.

دقیقه ۲+۹۰: ارسال بازیکنان ترکمنستان در محوطه جریمه با ضربه سر بازیکن این تیم همراه شد و میلاد محمد توپ را از روی خط دروازه برگشت داد و در ادامه ضربه تیمور بایوف از بالا دروازه با اختلاف به بیرون رفت.

با این نتیجه صعود تیم ملی فوتبال به مرحله بعد قطعی شد و طلسم عشق آباد نیز شکسته شد. تیم ملی فوتبال ایران تا قبل از این دیدار نتوانسته بود در خاک ترکمنستان برابر این تیم به برتری دست پیدا کند و چهار برد یوز‌ها در برابر رقیب در ورزشگاه آزادی به دست آمده بود. حاصل سه رویارویی ایران و ترکمنستان در خاک حریف ۲ برد برای سبزپوشان و یک تساوی بوده که این طلسم نیز شکسته شد؛ بنابراین دو دیدار آینده تیم ملی در خرداد ماه مقابل هنگ کنک و ازبکستان تشریفاتی خواهد بود.

حاشیه:

بازی کردن حسینی جای بیرانوند مهمترین تغییر ترکیب تیم ملی است.