انتقال مالکیت پرسپولیس به بانک دولتی کمکی به باشگاه نمی‌کند

مرتضی فنونی زاده در خصوص ماجرای مالکیت پرسپولیس و انتقالش به بانک ملت اظهار داشت: راستش ما نفهمیدیم آخرش این قضیه انتقال مالکیت به کجا رسید. هر روز یک خبر منتشر می‌شود که مالکیت پرسپولیس مشخص شد و به فلان جا رسید و رییس جمهور دستور داد و قطعی شد و فردایش رییس آنجا مصاحبه می‌کرد که پرسپولیس را نمی‌خواهیم. الان هم این اخباری که منتشر می‌شود نمی‌دانم تا چه حد صحت دارد. خسته شدیم از بس اخبار ضد و نقیض شنیدیم. 

وی افزود: هوادار پرسپولیس در این شرایط نگران تیمش است. یک بحث مجوز حضور در آسیاست که تا چند روز دیگر باید تکلیفش روشن شود و یک بحث دیگر این است که مالکیت جدید باید تیم را اداره کند و مجموعه‌ای که با احساسات چند ده میلیون آدم در ارتباط است را مدیریت کند و حاصل تصمیماتش می‌شود خروجی عملکرد پرسپولیس، برای همین هم باید به سرعت تکلیف مالکیت روشن شود و هم اینکه این سرعت نباید به یک تصمیم اشتباه منجر شود که آینده پرسپولیس به خطر بیافتد. 

انتقال مالکیت پرسپولیس به بانک دولتی کمکی به باشگاه نمی‌کند

 
 

پیشکسوت پرسپولیس با انتقاد از انتقال مالکیت باشگاه توضیح داد: حالا نمی‌دانم ماجرای بانک ملت چقدر جدی است ولی به این نمی‌گویند خصوصی سازی. دولت اگر قصد تیم داری داشت و می‌خواست برای باشگاه هزینه کند چه نیازی به واگذاری بود و حالا که بحث واگذاری مطرح شده است چرا می‌خواهند به یک بانک دولتی واگذار کنند؟ این موضوع مشکل را حل نخواهد کرد و فقط هدف در اینجا دور زدن قوانین AFC است. من بعید می‌دانم بانک ملت برای مدت طولانی بخواهد در باشگاه پرسپولیس هزینه مناسبی انجام دهد. گیریم فردا رییس بانک عوض شد و رویکردش فرق داشت و نخواست هزینه کند آنوقت تکلیف چیست؟ به نظرم این تصمیم گره از مشکلات پرسپولیس باز نمی‌کند. 

فنونی زاده در پایان عنوان کرد: بهترین راه این بود که اولا موانع درآمدزایی در فوتبال را بردارند و مشکل حق پخش و مسایل دیگر را برطرف کنند و بعد باشگاه واقعاً به بخش خصوصی منتقل شود. باشگاهی که این همه هوادار دارد خیلی می‌شود از کنارش درآمدزایی داشت و خرج خودش را در می‌آورد. حالا ما درس مدیریت و اقتصاد نخواندیم ولی در این حد می‌دانیم که در دنیا فوتبال از هوادارانش پول در می‌آورد ولی ما این کار را بلد نیستیم. در هر صورت امیدوارم اتفاقی رخ دهد که برای پرسپولیس خوب باشد.