به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، در مبارزات وزن ۶۸- کیلوگرم پگاه زنگنه ابتدا "جفری کریسنان" از مالزی را ۲ بر یک شکست داد، در مبارزه دوم "یانگ ژی هوا" از ویتنام را ۳ بر صفر مغلوب کرد، سپس با نتیجه یک بر صفر بر "مایومی" ژاپنی غلبه کرد تا راهی فینال شود. زنگنه در فینال با "یوراندا آسپوروف" از اندونزی مبارزه کرد و با قبول شکست ۵ بر۳ به مدال نقره بسنده کرد.

اما در مبارزات مردان و در وزن ۶۰ - کیلوگرم سعید علیپور به مدال برنز رسید. علیپور ابتدا نماینده عراق را ۴ بر یک شکست داد. در مبارزه دوم مقابل حریفی از ازبکستان پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران برنده اعلام شد، سپس مقابل حریفی از افغانستان به برتری ۳ بر یک رسید.

وی سپس مقابل کاراته کایی از قزاقستان که مدال نقره جهان در سال ۲۰۰۸ و نقره آسیا در سال ۲۰۱۱ را در کارنامه داشت ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به گروه بازنده ها رفت. علیپور برای کسب مدال برنز " لولا مازین " از اردن را یک بر صفر شکست دهد و سوم شد. در این وزن کره جنوبی اول شد، قزاقستان در مکان دوم ایستاد و ایران و ژاپن مشترکاً سوم شدند.

در وزن ۵۵ - کیلوگرم وحید حسنی پور ابتدا نماینده پاکستان را ۷ بر یک شکست داد. وی سپس " فاضل احمدی " از افغانستان را ۵ بر صفر مغلوب کرد، حسنی پور در مبارزه سوم پس از تساوی در وقت قانونی مسابقه مقابل حریف چینی با رای داوران بازنده شد و به گروه بازنده ها رفت. در این گروه هم برابر اندونزی پس از تساوی ۳ بر ۳ با رای داوران نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

سمانه خوش قدم در وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان هم در مبارزه نخست مقابل مالزی ۴ بر یک نتیجه را واگذار کرد و با توجه به اینکه حریفش در نیمه نهایی به کاراته کایی ژاپنی باخت، از راهیابی به مجدول شانس مجدد بازماند. این دوره از رقابتها با حضور ۲۴۹ کاراته کا از ۲۵ کشور در تاشکند جریان دارد.