اخبار بارسلونا| پشت پرده بارسایی نشدن کیلیان امباپه و ارلینگ هالند

 خاویر بورداس می‌گوید بارسلونا از فرصت خرید کیلیان ام باپه و ارلینگ هالند استفاده نکرد.

خاویر بورداس دی توگورس به مدت 15 سال در تیم مدیریتی باشگاه بارسلونا به عنوان مدیر مالی فعالیت کرد. از زمان پیوستن بورداس به بارسا در جولای 2005 تا ترک این باشگاه در اکتبر 2021، آبی‌واناری‌ها ستارگان نامداری چون نیمار، زلاتان ابراهیموویچ، لوییس سوارز، سسک فابرگاس و ... را به خدمت گرفتند و ورود بازیکنان گران‌قیمتی مثل عثمان دمبله و فیلیپه کوتینیو نیز رکوردهای نقل‌وانتقالاتی باشگاه کاتالان را جابه‌جا کرد.

با وجود جذب پرشمار ستاره‌ها، خاویر بورداس معتقد است بارسلونا فرصت جذب کیلیان ام باپه و ارلینگ هالند، دو فوق‌ستاره حال حاضر دنیای فوتبال را نیز داشت، اما به دلایلی از خرید آن‌ها صرف نظر کرد. مدیر سابق بارسا به نقل از موندو دپورتیوو گفت:

دمبله را به ام باپه ترجیح دادند

اگر من تصمیم‌گیرنده بودم، ام باپه برای بارسا بازی می‌کرد. وقتی آن‌ها (پاری سن ژرمن) 222 میلیون یورو برای نیمار پرداخت کردند، پول کافی برای جذب ام باپه داشتیم. اما مدیریت دمبله را ترجیح داد. من به سراغ ام باپه رفتم و با پدرش صحبت کردم. او به بارسا می‌آمد. برای لحظه‌ای فکر کردم او را جذب کرده‌ایم.

اخبار بارسلونا| پشت پرده بارسایی نشدن کیلیان امباپه و ارلینگ هالند

به خاطر سوارز، بی‌خیال هالند شدند 

هالند می‌خواست به بارسا بیاید. باید برای هالند، 20 میلیون یورو به سالزبورگ و 20 میلیون یورو نیز به مینو رایولا (ایجنت وقت هالند) می‌دادیم. مکالماتی صورت گرفت، اما چون آن زمان سوارز در تیم بود، مربیان تصمیم گرفتند هالند را جذب نکنند.