تیر و کمانداران آغاز کننده رقابت ایرانیان در المپیک لندن
سرویس ورزشی افکار نیوز

- ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در سی امین دوره بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن رقابت های خود را از امروز(جمعه) ششم مرداد ماه و همزمان با روز افتتاحیه این بازی ها شروع می شود.

کمانداران اولین ورزشکارانی هستند که رقابت‏های خود در این بازی‎ها را آغاز می‎کنند.

تاریخچه تیرو کمان ایران در المپیک
این رشته در المپیک باستان مطرح بوده و به همین دلیل با آغاز رقابتهای المپیک نوین، در شمار مسابقات رسمی وارد شد، ایران برای اولین بار در بیست و نهمین دوره المپیک ۲۰۰۸ - پکن توانست دو نماینده در مسابقات تیر و کمان داشت باشد و حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن دومین حضور ورزشکاران تیر و کمان ایرانی در بازی های المپک است.

نمایندگان تیر و کمان ایران
نمایندگان تیر و کمان ایران، میلاد وزیری و زهرا دهقان در بازی‎های المپیک لندن هستند.

میلاد وزیری باکسب سهمیه المپک لندن در مسابقات قهرمانی آسیایی تهران در بخش مردان آغاز کننده رقابت ایرانیان در این دوره از مسابقات است.

میلاد وزیری ساعت ۱۲:۳۰ رقابت‎های خود را آغاز می‏‌کند و رقابت زهرا دهقان نیز به فاصله چهار ساعت بعد از وی آغاز خواهد شد.

این کماندار ایران در المپیک که توانست در آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک در اگدن امریکا سهمیه انفرادی زنان را برای ایران به ارمغان بیاورد دومین ورزشکار ایرانی در این رشته ورزشی است.

کماندار ایران در این رقابت‌ها با نمایندگان کشورهای عراق، مکزیک، قزاقستان، استرالیا، کانادا، مغولستان، سوئد، ونزوئلا، فیلیپین، چین، کره جنوبی، دانمارک، اوکراین، گرجستان، بریتانیا، اسپانیا، ژاپن، آفریقای جنوبی، مصر، هند، ‌کره شمالی، چین تایپه، آمریکا، لهستان، ایتالیا، ترکیه، مالزی، استونی، روسیه، یونان، کلمبیا، آلمان، فرانسه، بلاروس، ساموآ، بوتان و شیلی رقابت خواهد کرد.

رقابت‌های تیروکمان بازی‌های المپیک لندن در ورزشگاه lord ' s cricket ground برگزار شده و رقابت‌های این رشته به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.