اولین مدال کاروان ایران به نام کدام ورزشکار ضرب خواهد شد
سرویس ورزشی افکار نیوز

- بر اساس گمانه زنی ها المپیک لندن میتواند پر مدال ترین حضور ایران را رقم بزند زیرا در حال حاضر کارشناسان بهداد سلیمی، حمید سوریان، یوسف کرمی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، محمد باقری معتمد و احسان حدادی را از شانس های مسلم کسب مدال می دانند.

به گزارش افکار نیوز بعد از اینکه کاروان ورزش ایران در المپیک ۲۰۰۸ پکن با ناکامی همراه بود و مدال طلای هادی ساعی تنها نقطع عطف ورزش ایران در این المپیک بود، پیش بینی می شود که در المپیک لندن ۲۰۱۲ از لحاظ تعداد مدال کاروان ایران نسبت به تمام ادوار گذشته بهتر نتیجه بگیرد.

در این گزارش نگاهی داریم به پر امید ترین ورزشکاران کاروان ایران خواهیم داشت.

کیانوش رستمی و سهراب مرادی:به عقیده بسیاری از صاحب نظران کیانوش رستمی و سهراب مرادی اولین ورزشکار ایرانی هستند که قادر خواهند بود پرچم کشورمان را در آوردگاه معظم لندن به اهتزاز درآورند زیرا دو وزنه بردار دسته ۸۵ کیلوگرم تیم ملی وزنه بردار با رکوردهایی که به ثبت رسانده اند، شانس مسلم کسب مدال در لندن هستند.

بهداد سلیمی:وزنه بردار دسته فوق سنگین تیم ملی وزنه برداری کشورمان شانس نخست کسب مدال طلای کاروان ایران است.

شهرت سلیمی به مهارت وی در زدن وزنه های یکضرب بوده و این امر بخت وی را برای قهرمانی المپیک لندن تضمین می کند. وی در حال حاضر پس از کناره گیری چیگیشف روس از دنیای وزنه برداری اختلاف قابل ملاحظه ای در یکضرب با سایر رقبای جهانی اش دارد. سجاد انوشیروانی نیز در این وزنه شانس کسب مدال دارد اما وضعیت سایر حریفان در مدال آوری وی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

حمید سوریان:صاحب نظران این رشته ورزشی سوریان را مدعی نخست کسب مدال طلای وزن اول مسابقات کشتی فرنگی المپیک می دانند و این مهم می تواند درصورت وجود قرعه مناسب و نیز سروزن رسیدن به موقع وی میسر شود چرا که وی آمادگی مطلوبی دارد.

فرنگی کار وزن۵۵کیوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان دارای۵عنوان قهرمانی جهان ودو عنوان قهرمانی آسیا پرافتخارترین کشتی گیر ایران در رشته فرنگی و پرافتخارترین کشتی گیر ایرانی پس از عبداله موحد اسطوره قرن کشتی آزاد ایران محسوب می شود اما جای مدال المپیک در کارنامه وی خالی است.

یوسف کرمی و محمد باقری معتمد:کرمی کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران و آخرین بازمانده نسل طلایی این رشته ورزشی در ایران است. یوسف کرمی تنها عضو کاروان ورزشی ایران در المپیک لندن خواهد بود که سابقه کسب مدال در المپیک را دارد.

کرمی با توجه به۱۲سال تجربه در عرصه بین المللی از شانس های مسلم کسب مدال المپیک به شمار می آید، البته گفته میشود لوپز که پیشتر خبر مصدومیتش منتشر شده بود، در المیک به روی شیاب چانگ خواهد رفت.
محمد باقری معتمد نیز دیگر تکواندوکار پر امید تیم ایران است که میتواند در وزن خود مدال آوری داشته باشد.

احسان حدادی:رکوردار پرتاب دیسک ایران و آسیا و تنها ایرانی دارنده مدال جهانی در رشته دو و میدانی به شمار می آید. حدادی در المپیک پکن نیز شانس تصاحب مدال داشت اما به دلیل مصدومیت ناکام ماند اما در این دوره تمام عزمش را برای مدال آوری جزم کرده است.