به گزارش افکار نیوز،حشمت مهاجراني در گفتوگو با ايسنا ،درباره علت كاهش لژيونرهاي ايراني، اظهار كرد: اين مساله به ليگ ما بر ميگردد. اگر ليگ ايران را آناليز كنيم، مي بينيم كه پديدهاي نداشتيه ايم و زماني ميخواهيم از بازيكن شاخص ليگ صحبت كنيم تا خودآگاه متوجه كريمي و مجيدي ميشويم.

حشمت مهاجرانی ادامه داد: باید ببینیم اشکال کار کجاست و برای حل آن چه کاری باید انجام بدهیم. فوتبال ما نتیجه‌گرا شده است و مربیان به دنبال استعدادها نمی‌روند. سال گذشته شخصی مانند مجید جلالی اعلام کرد که در لیگ جوانگرایی کرده است. اما تیم او نتیجه‌ نگرفت و عذرش را خواستند، چون نتیجه‌ جوانگرایی این است! فوتبال ما مهد استعداد است، اما مربیان زیادی که بخواهند این استعدادها را پرورش دهند، وجود ندارند. در فصل نقل و انتقالات هیچ کس نگفت که از یک مدرسه یا یک آکادمی بازیکن آورده‌ام. پس همان بازیکنان گذشته هستند که بین تیم‌ها جابجا می‌شوند.

حشمت مهاجرانی اظهار کرد: معتقدم که فوتبال علم است و ثمره کار و برنامه‌ریزی است. کسی که قدرت ساخت نداشته باشد، اشکال دارد. در کشور ما استعدادها وجود دارند، ‌ اما چطور است که نمی‌توانیم آنها را پرورش دهیم؟ نمی‌توان گفت بازیکنانی که در گذشته مطرح شدند همه خودجوش بودند. آنها زیر نظر مربیان تربیت شدند. اگر درست کار کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم می‌توانیم در هر رده قوی‌ترین تیم را داشته باشیم.

وی افزود: اگر به این بحثپایه توجه نکنیم استعدادها از بین می‌روند و این مساله به تیم ملی سرایت می‌کند و نتیجه‌اش بازی‌هایی می‌شود که برابر قطر و ازبکستان انجام می‌دهیم. اگر از این نوع بازی‌ها متاثر نشویم، همین طور چشم بسته باید به مصاف حریفان برویم. چون از آموخته‌هایمان استفاده نکردیم.

مهاجرانی با اشاره به توجه فدراسیون به فوتبال پایه اظهار کرد: خوشبختانه فدراسیون در بحثجوانان و نوجوانان و آموزش خوب کار می‌کند. فدراسیون با این کار باشگاه‌ها را تغذیه می‌کند و اردوهای مختلفی برگزار می‌کند و پس از آن ۲۰ ۳۰ بازیکن به باشگاه‌ها تحویل می‌دهد، اما در باشگاه‌ها آن چنان از این بازیکنان استفاده نمی‌شود که بخواهیم بگوییم پدیده‌ای ظاهر خواهد شد. وقتی پدیده‌ای نداشته باشیم بازیکنی نداریم که تیم‌های خارج از کشور مشتری آن شوند.

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به مبلغ‌های پرداختی در فوتبال ایران گفت: وقتی یک بازیکن می‌بیند که در صورت حضور بدون هیچ سابقه ای در لیگ‌های اروپایی باید مبلغ کمی دریافت کند ترجیح می‌دهد در ایران بماند و پول خوبی هم دریافت کند.

مدير تيمهاي پايه ابومسلم گفت: در مجموع بايد بررسي كنيم و ببينيم علت اين كه پديده نداريم چيست و بعد از آن به اين مساله بپردازيم كه چرا لژيونر نداريم، وقتي پديده نداشته باشيم لژيونر هم نخواهيم داشت.