علیرضا رضایی: کشتی نماد ورزش ایران است

به گزارش افکار نیوز،عليرضا رضايي در گفتوگو با ايسنا ، انگيزه آزادكاران براي افتخارآفريني در المپيك را بالا دانست و اظهار كرد: كشتيگيران ايراني براي بهتر بودن تمرين ميكنند و انگيزه بالايي براي افتخارآفريني در لندن دارند. با تمام توان برنامههايشان را انجام ميدهند. كشتيگيران احساس مسئوليت ميكنند و با اعتماد به نفس خوب كار ميكنند. روحيه خوبي در بين مليپوشان وجود دارد و اميدوارم در روزهاي آينده كه فشار تمرينها كمتر ميشود وضعيت ورزشكارانمان بهتر و بهتر شود.

وی با اشاره به حساسیت ورزشی موجود پیش از المپیک بیان کرد: ملی‌پوشان استرسی ندارند. مسئولیت سنگینی دارند که با کمال میل و افتخار آن را بر عهد گرفته‌اند و تمرین می‌کنند. کشتی‌گیران زحمت کشی داریم که مبارزه را به یاد دارند و می‌‌خواهند در لندن خودشان را نشان دهند.

نایب قهرمان کشتی آزاد در المپیک آتن با بیان این مطلب که تمام آزادکاران از نظر من شانس مدال دارند، بیان کرد: این ورزشکاران شبانه روز تمرین کرده‌اند. وضعیت اردو را تحمل کردند تا برای نام ایران مبارزه کنند. کشتی‌گیران هنوز به اوج آمادگی نرسیده‌اند و در آستانه آغاز رقابت‌ها بهترین شرایط‌ شان را به دست خواهند آورد و با توجه به شناختی که از آنها دارم برای تمام ملی‌پوشانمان شانس مدال قائلم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به ذات بزرگ المپیک به ایسنا گفت: این رویداد ورزشی در ذاتش بزرگ است. برای کشورها، تیم‌ها و ورزشکاران شخصیتی منحصر به فرد دارد و به همین دلیل برای تمامی کشورها حساسیت بالایی دارد. تمام ورزشکاران برنامه‌ریزی دارند و آماده می‌شوند تا در المپیک نتیجه‌ بگیرند. زمانی از المپیک حرف می‌زنیم اقتدار ورزشی یک کشور مورد نظر است. برای همین مساله است که فضای مسابقات سنگین و کار ورزشکاران دشوار می‌شود. در این مدت سعی داشتیم تا وضعیتی در تیم ایجاد کنیم که کشتی‌گیران با واقعیت المپیک آشنا شوند و تحت تاثیر فضا قرار نگیرند.

رضایی درباره کاروان ورزشی ایران در المپیک لندن نیز بیان کرد: تمامی رشته‌های ایران شایسته هستند. وزنه‌برداری و تکواندو از ورزش‌های افتخار آفرینند که حساب زیادی بر روی آنها باز می‌شود، اما به نظر من مقوله کشتی چیز دیگری است. کشتی پرچمدار و نماد ورزش ایران در المپیک است. کشتی‌گیران وظیفه‌ای تاریخی دارند و باید از این افتخار بزرگی که نصیب‌شان شده محافظت کنند.

خبرنگار ایسنا در ادامه از علیرضا رضایی خواست تا نظراتش را درباره شخصیت‌های زیر بیان کند:

* حسن رحیمی: فوق‌العاده‌ با هوش

* اسماعیل پور: به دنبال افتخار

* مهدی تقوی: کشتی گیری با تفکر

* صادق گودرزی: جنگنده.

* احسان لشگری: جسور. ورزشکاری که فعل خواستن را صرف می‌کند

* رضا یزدانی: کاپیتان با تجربه

* کمیل قاسمی: جوان، با انگیزه و مطیع

* کشتی: عشق

* رسول خادم: آقا

* محمد بنا: استاد