به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، سیامین دوره بازی‏های المپیک تابستانی که جمعه شب با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی در لندن آغاز شد، روز یکشنبه با برگزاری رقابت‏های روز سوم در رشته‏های مختلف پیگیری خواهد شد. در این روز از رقابتها کاروان ورزش ایران تنها در مسابقات دو رشته نماینده خواهد داشت.

در سومین روز رسمی بازی‏های المپیک لندن و در مسابقات شمشیربازی، مجتبی عابدینی، تک نماینده شمشیربازی ایران رقابت خود با حریفانش را آغاز می‏کند. این در حالی است که عابدینی روز گذشته در جریان تمرینات آماده سازی خود دچار آسیب دیدگی شد. عابدینی که با قهرمانی در مسابقات اسلحه سابر زون آسیا - اقیانوسیه موفق به کسب سهمیه المپیک شد در نخستین دیدار خود باید به مصاف نماینده ۳۱ ساله رومانی برود که سابقه قهرمانی در جهان را دارد و چندی پیش نیز با تیم ملی رومانی به عنوان سوم جهان دست یافت.

بوکس دیگر رشته‏ای است که مسابقات آن در روز سوم بازی‏های المپیک با حضور نماینده ایران برگزار می‌شود. امین قاسمی‌پور یکی از چهار بوکسور المپیکی کشورمان است که زودتر از دیگر المپین‏های این رشته رقابت‏های خود را آغاز می‏کند.

برنامه دیدارهای نمایندگان شمشیربازی و بوکس ایران در سومین روز رسمی بازی‏های المپیک ۲۰۱۲ لندن به شرح زیر است:
یکشنبه هشتم آبان ماه
شمشیربازی(اسلحه سابر) - ورزشگاه ExCel
* مجتبی عابدینی - فلورین زالومیر از رومانی(ساعت ۱۴)

بوکس(وزن ۶۹ کیلوگرم) - ورزشگاه ExCel
* امین قاسمیپور - گابریل مائستر پرز از ونزوئلا (رقابتهای این وزن از ساعت ۱۸ آغاز میشود و به مدت پنج ساعت ادامه خواهد داشت)