به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، وجدان علي سراج عبدالرحيم يكي از دو زن مسلمان كاروان عربستان است كه براي نخستين بار خطشكن ديگر زنان عربستاني شده و براي حضور در رقابتهاي جودوي المپيك در لندن حاضر شده است اما يك هفته پيش از آغاز مسابقهاش در رقابتهاي جودو، فدراسيون جهاني اعلام كرده كه او نميتواند با حجاب اسلامي با حريفانش مبارزه كند. پس از اين تصميم و در حالي كه كنفدراسيون آسيايي جودو حجاب اسلامي را به رسميت شناخته، رسانههاي غربي به نقل از رييس فدراسيون جهاني اعلام كردند كه اين قهرمان ۱۶ ساله پذيرفته بدون حجاب با رقبايش روبهرو شود.

با این حال پدر وجدان علی امروز به روزنامه وطن عربستان گفت که دخترش تنها با حجاب اسلامی به مصاف حریفان می‌رود، در غیر این صورت ترجیح می‌دهد بازی‌های المپیک را ترک کند. او گفت: دخترم اگر همچنان با اصرار مسئولان برگزاری بازی‌ها روبه‌رو شود، سوم آگوست به روی تاتامی نخواهد رفت.

پیش‌تر خبرگزاری فرانسه اعلام کرده بود که کمیته بین‌المللی المپیک جلسه‌ای را با مقامات ورزشی عربستان برگزار خواهد کرد تا درباره این مسئله به راه حلی برسند اما پدر این جودوکار به روزنامه عربستانی گفت که تا به حال چنین چیزی را از سوی مقامات کمیته بین‌المللی المپیک نشنیده است.

وجدان علي به همراه سارا عتر دونده دوي ۸۰۰ متر عربستاني براي نخستين بار است كه به عنوان نمايندگان زن ورزش عربستان اين اجازه را پيدا ميكنند كه در بازيهاي المپيك شركت كنند.