حذف قطعی باشگاه‌های متخلف از لیگ برتر

به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، نشست هماهنگي مسئولان فدراسيون فوتبال روز دوشنبه در دفتر دبيرکل فدراسيون با حضور محمدنبي، بهروان، کاظمي، محمدي، حسيني، کسرايي و سهيل مهدي برگزار شد که در اين جلسه مصوب شد براي هر يک از باشگاههايي که در بازديد نهايي بازرسان کنفدراسيون فوتبال آسيا موجب کسر امتياز نمايندگان ايران شوند، مطابق مصوبه هيات رئيسه فدراسيون فوتبال مجوز حرفهاي صادر نشود.

*رسیدگی به الزامات مدنظر AFC در اولویت کاری فدراسیون

مهدی محمد نبی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد این نشست ضمن بیان مطلب فوق گفت: طبق اطلاعات قبلی باشگاه‌ها و بازرسی مکرری که توسط نمایندگان سازمان لیگ از باشگاه‌ها انجام شده و براساس تفاهم‌نامه‌ای که فدراسیون با اتحادیه فوتبال داشته است، رسیدگی به الزامات مدنظر AFC در اولویت کاری فدراسیون قرار دارد.

*تاکید به باشگاه‌ها برای اجرای الزامات AFC

وی افزود: نزدیک به یک سال است تاکیدها و مکاتبات زیادی با باشگاه‌ها از سوی فدراسیون صورت گفته و تاکید شده است که الزامات AFC را در باشگاه‌های خود اجرا کنند تا بتوانیم با ارائه مدارک مستند که برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می‌شود، در جهت حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

*نیمه دوم شهریورماه زمان حضور بازرسان AFC در ایران

دبیرکل فدراسیون فوتبال با تقدیر از اقدامات خوب و همکاری برخی از باشگاه‌ها که در این خصوص همکاری خوبی با سازمان لیگ داشته‌اند، افزود: نمایندگان و بازرسان AFC نیمه دوم شهریورماه به ایران می‌آیند و پس از بازدید و بازرسی از باشگاه‌ها، گزارش‌های خود را به کمیته حرفه‌ای آسیا ارائه می‌کنند اما مشکلات برخی از باشگاه‌ها همچنان پابرجاست.

*آخرین راهنمایی‌ها به باشگاه‌ها

وی افزود: در جلسه روز دوشنبه تصمیم گیری شد هیات ویژه‌ای مرکب از نمایندگان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و اتحادیه باشگاه‌های کشور به تمامی باشگاه‌ها مراجعه حضوری داشته باشند و آخرین راهنمایی‌ها را به آنها ارائه کنند تا در بازدید نهایی بازرسان AFC بتوانیم نظر مثبت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را کسب کنیم.

*اتمام حجت با باشگاه‌ها

نبی در پاسخ به این پرسش که چه برخوردی با باشگاه متخلف صورت می‌گیرد؟، افزود: این بحثدر هیات رئیسه مطرح شد و بنده نیز در خردادماه نامه رسمی به باشگاه‌ها ارسال کرد‌ه‌ام، با باشگاه‌ها اتمام حجت شده است و قطعا باشگاه‌هایی که نتوانند امکانات لازم را فراهم کنند و موجب کسر امتیاز از لیگ فوتبال ایران شوند، گزارش آنها به هیات رئیسه ارائه خواهد شد.

*صادر نشدن مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های متخلف و حذف از لیگ برتر

وی در این خصوص اضافه کرد: باشگاهی که امتیاز منفی را برای لیگ حرفه ای ایران ایجاد کنند، قطعا برایش مجوز حرفه‌ای صادر نمی‌شود. باشگاهی هم که مجوز حرفه‌ای دریافت نکند، در هر رده‌‎ای از جدول که باشند، فصل آینده دیگر جایی در لیگ برتر نخواهند داشت.

*متولی فوتبال تمام اقدامات لازم را انجام داد

دبیرکل فدراسیون فوتبال مبنای اقدامات فدراسیون فوتبال در این زمینه را گزارش AFC دانست و افزود: هیات رسیدگی در سال اخیر بازدید و مکاتبات لازم را با باشگاه‌ها انجام داده است، حضوری مراجعه داشته و کارگاه‌های آموزشی هم برای باشگاه‌ها جهت رفع مشکلات‌شان برگزار کرده است. این نشان می‌دهد متولی فوتبال تمام اقدامات لازم را در این مورد انجام داده و در این فرصت باقیمانده مجددا هیات ویژه اعزام می‌شود تا بار دیگر بر رفع مشکلات باشگاه‌ها تاکید شود.

*سهمیه ۱ + ۱ تنها گمانه‌زنی داخلی است

وی در مورد بحثکاهش سهمیه ایران به ۱ + ۱ اظهار داشت: این مسائل همگی گمانه‌زنی‌‎های داخلی است زیرا هنوز گزارشی تهیه نشده است. وقتی هنوز بازرسان به ایران نیامده‌اند و گزارشی ارائه نکرده‌اند، گمانه زنی داخلی بوده و مستند نیست.

*ابلاغ قانونی حکم عسگری

نبی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد ابلاغ حکم حسین عسگری به عنوان رئیس دپارتمان داوری که خیلی‌ها آن را بر خلاف قوانین می‌دانند، تاکید کرد: اساسا هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد، ابلاغ آقای عسگری کاملا قانونی است. ما از ایشان به شدت حمایت می‌کنیم زیرا از سرمایه‌های ملی هستند.

*امیدواری به حل مشکلات ورزشگاه اکباتان

وی در مورد بحثمیزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا و مشکلاتی که ورزشگاه اکباتان برای میزبانی دارد، اظهار داشت: مسئولان ورزشگاه اکباتان کار را آغاز کرده‌اند و امیدواریم هرچه زودتر مشکلات را برطرف کنند. ما پیگیر این مسئله هستیم که بخشی از آن تامین منابع مالی است و در صحبتی که با آقای کفاشیان صورت گرفتیم، راه حلی را در مورد تامین منابع مالی اتخاذ خواهیم کرد.

*کارهای بزرگ فدراسیون عامل کسب میزبانی است

نبی ادامه داد: در این سال‌ها کارهای بزرگی در فدراسیون انجام شده که یکی از آنها کسب میزبانی‌های مختلف بوده است. این نقطه قوت فدراسیون بوده و عملکرد مثبت ما در این زمینه باعثشده است AFC بر خلاف گذشته که میزبانی مسابقات مهم را به کشورهای حوزه حاشیه خلیج فارس اعطا می‌کرد، این بار چنین میزبانی مهمی را به ایران واگذار کند.

*حمایت وزارت ورزش برای تامین منابع مالی

وی همچنین خاطرنشان کرد: امیدوارم با حمایتی که از سوی وزارت ورزش و جوانان در تامین منابع مالی این میزبانی خواهیم شد که اهمیت ویژه‌ای در میزبانی هرچه بهتر دارد، بتوانیم به نحواحسن مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا را برگزار کنیم.

*رضایت AFC از مراسم قر‌عه‌کشی مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا

نبی با بیان این مسئله افزود: البته به همین منظور از یک سال پیش ستادی تشکیل دادیم که علاوه بر جلسات داخل فدراسیون با مسئولان AFC نشست‌های مختلفی برای انجام هرچه بهتر این مسابقات داده است. همچنین در این راستا قرعه کشی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به بهترین شکل در تهران انجام شد و مورد رضایت مسئولان AFC قرار گرفت،

*بستر مناسب برای کسب میزبانی‌های بزرگ‌تر

وی تاکید کرد: قطعا با حمایتی که از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف خواهیم داشت، می‌توانیم بستر را به گونه‌‎ای آماده کنیم تا در کسب میزبانی‌های بزرگ‌تر در آینده شانس خوبی داشته باشیم.

*حق تیم‌های نوجوانان و جوانان است که نتیجه بگیرند

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان در مورد وضعیت تیم‌های نوجوانان و جوانان کشورمان گفت: به نظرم سال‌ها روی این دو تیم کار شده و حق‌شان این است که نتیجه بگیرند، البته توکل‌مان به خداست و امیدواریم این دو تیم در مسابقات پیش رو به موفقیت دست یابند.