به گزارش افکار نیوز،"محمدباقر پسران" در گفتوگو با ايسنا، درباره عملكرد عالميان اظهار كرد: نوشاد موفق شد، اولين بردهاي تاريخي اين رشته را كسب كند و واقعا عملكرد بسيار خوبي داشت. سه بازي انجام داد. نخستين حريفش در سطح او نبود. بازيكن هنگكنگي همرديف عالميان بود.


او با این که در رده ۳۱ جهان قرار داشت، اما دیدیم که عالمیان بدون هیچ ترس و واهمه‌ای در دو گیم اول به پیروزی رسید. نمی‌دانم برای او در گیم ۵ و ۶ چه اتفاقی افتاد که روند بازی فرق کرد. او باید ۴ بر یک برنده می‌شد، ولی متاسفانه ۲ گیم را واگذار کرد. در گیم ۷ هم که ۴ امتیاز عقب افتاد، وقت استراحت به موقعی گرفته شد و توانست نتیجه‌ را بر گرداند.

وی افزود: از ابتدا بحثما این بود که نوشاد می‌توانست در جایگاه بهتری در قرعه کشی قرار گیرد. او با این قرعه مجبور شد، بازی‌های سختی را انجام دهد. در واقع نوشاد در قرعه‌کشی بدشانسی آورد. اگر قرعه طور دیگری بود، به " تیمو بول " آلمانی نمی‌خورد و احتمال بسیار زیادی داشت که به جمع ۱۶ بازیکن برتر راه پیدا کند. نوشاد شرایط بسیار خوبی دارد. اگر یک مربی خوب ۲ ماه به طور مستقیم بالای سرش بود، نتایج بهتری را می‌گرفت.

ناظر پینگ‌پنگ افزود: آخرین اعزام عالمیان به کمپ اشلایگر بسیار خوب بود؛ چرا که ۸-۷ بازیکن سطح خوب در این کمپ تمرین می‌کردند. اگر ۳-۲ ماه " ریچارد " پرآوازه بالای سرش بود، نتیجه‌اش با چیزی که کسب کرد، فرق می‌کرد. نوشاد سال گذشته به مسابقات قهرمانی جهان، آسیا و کاپ آسیا اعزام شد.


در طول تاریخ پینگ‌پنگ ایران کسی را نداشتیم که جز ۸ بازیکن برتر باشد، چه برسد به این که در میان ۴ نفر اول قرار بگیرد. نمی‌گویم، فدراسیون باید برای او برنامه‌ریزی دو ساله می‌کرد، ولی اگر برنامه‌ریزی ۶ ماهه‌ای می‌شد، بهترین نتیجه‌ ممکن را می‌گرفت و این المپیک عاملی می‌شد برای موفقیت‌های بعدی‌اش.

پسران با اشاره به پیشینه حضور پینگ‌پنگ در المپیک اظهار کرد: پینگ‌پنگ ایران در ۵ دوره از بازی‌های المپیک حضور داشته است. همه نمایندگان المپیکی پینگ‌پنگ در حد ایران خوب بودند، ولی قبلا سیستم‌ مسابقات متفاوت بود. رقابت‌ها به صورت دوره‌ای برگزار می‌شد و بازیکنان ما با سه پینگ‌پنگ باز بهتر از خودشان هم گروه می‌شدند. المپیک موقعیت و شرایط خاص خودش را دارد.


سطح بازی‌ها عالی است. اکنون فدراسیون می‌تواند از موفقیتی که عالمیان کسب کرده، به بهترین شکل استفاده کند. اکنون همه رسانه‌ها از پینگ‌پنگ حرف می‌زنند. اکنون نیما عالمیان و چند بازیکن دیگر پشت سر نوشاد هستند. می‌توان برایشان برنامه‌ریزی کرد که نتایج خوبی بگیریم. به نظرم آقایان باید برنامه‌ریزی کنند و موقعیت‌شناس باشند.

ناظر پينگپنگ در پايان با بيان اين كه اگر برنامهريزي خوبي صورت بگيرد، نوشاد در المپيك بعدي شانس مدال دارد، به ايسنا گفت: عالميان در المپيك "نترس" بازي كرد و عملكرد فوقالعادهاي داشت. او ۲۰ سال دارد و ۱۰ سال ديگر ميتواند قهرمان باشد. قطعا اگر برنامه خوبي براي او ترتيب داده شود، ميتواند در دوره بعدي جز ۱۶ و ۸ نفر برتر قرار بگيرد و حتي در سطح مدالآوري هم مطرح شود.