کاهش پاداش مدال‌آوران المپیک

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، چندی پیش جلسه بدرقه کاروان اعزامی به المپیک لندن با حضور رئیس جمهور البته به طور سرزده، ورزشکاران و مسئولان ورزشی کشور برگزار شد. در همین جلسه بود که وزیر ورزش اعلام کرد پاداش مدالآوران المپیک لندن ۱.۵ برابر دوره قبل خواهد بود.

برای طلایی‌های ایران در المپیک پکن ۱۱۰ میلیون تومان پاداش در نظر گرفته شده بود که ۱.۵ برابر این مبلغ ۱۶۵ میلیون تومان می‌شود و این مبلغ اعتراض اهالی ورزش را در پی داشت و معتقد بودند باید مبلغ بیشتری در نظر گرفته شود.



به نظر می رسید مسئولان ورزش در پی این اعتراض ها، از افزاش پاداش ها خبر دهند اما وزیر ورزش و جوانان امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران از پاداش ۲۰۰ سکه‌ای به طلایی‌ها خبر داد.

اگر این پاداشی که وزیر برای ملی‌پوشان طلایی ایران در نظر گرفته را با نرخ امروز سکه یعنی ۷۴۳ هزار تومان حساب کنیم این مبلغ یعنی ۱۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان که با قول ۱.۵ برابری وزیر مطابقت ندارد و ۱۶ میلیون ۴۰۰ هزار تومان کمتر است.

پیش از این وزیر ورزش در برنامه‌ای تلویزیونی از پاداش ۹۰ سکه‌ای به مدال‌آوران خبر داده بود!

به گزارش فارس، رئیس جمهور نیز در مراسم بدرقه خواستار افزایش ۲ برابری پول تو جیبی ورزشکاران شده بود اما از لندن خبر می رسد که این اتفاق رخ نداده است.



اهالی ورزش معتقدند در شرایطی که ارقام میلیاردی در رشته های ناکام مانند فوتبال هزینه می شود، اختصاص چنین مبالغی برای چهار سال تلاش ورزشکاران و کسب مدال در المپیک منصفانه نیست.

این پاداش در حالی از سوی ایران اعلام شده است که سایر کشورها ارقام نسبتا قابل توجهی را برای قهرمانان در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال ارمنستان یک میلیون دلار، ترکیه طبق اعلام فدراسیون کشتی ۱.۵ میلیون دلار، مالزی یک شمش طلا به ارزش ۶۰۰ هزار دلار، تاجیکستان منزل مسکونی دوخوابه، سنگاپور ۵۰۰ هزار دلار و آذربایجان ۸۰۰ هزار دلار به مدال‌آوران پاداش می‌دهند که مقایسه این کشورها با ایران نشان می‌دهد که چه مبلغی برای ۴ سال زحمت ورزشکاران در نظر گرفته شده است.