به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، علی دوستی مهر عصر امروز در نشست خبری در مشهد اظهار کرد: مهمترین معضل فوتبال کشور ما این است که بیشتر مربیان ایرانی همکاران خود را قبول ندارند، همین افراد در مقابل هم قربان صدقه یکدیگر میروند اما تا اینکه پایشان را از اتاق بیرون میگذارند علیه همدیگر صحبت میکنند و دشمن همکار خود میشوند.

وی افزود: همین مسائل است که سبب ورود مربیان بی‌کیفیت خارجی به فوتبال ایران و سرازیر شدن پول‌های میلیاردی به جیب آنها می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در باشگاه‌ها و تیم‌های ایران نگاهی بیاندازیم متوجه می‌شویم آنهایی که نتیجه نمی‌گیرند یکی از دلایلش این است که در خانواده فوتبالی آنها اختلاف وجود دارد چرا‌که همدل نیستند، تیم ملی نیز مثل یک خانواده است که اگر دل‌های این خانواده به هم نزدیک باشد، موفق خواهند بود.

دوستی مهر با اشاره به نبود زیرساخت و عدم توجه مدیران به مربیان پایه افزود: متاسفانه بیشتر باشگاه‌های ایران زیر ساخت مناسبی برای فوتبال خود ندارند یعنی اینکه توجهی به داشتن تیم در رده‌های سنی پایین ندارند.

وی ادامه داد: این در حالی است که باشگاه‌ها نیاز به ساختارسازی دارند تا در این زمینه فعال شوند ولی تنها تعدادی از تیم‌ها همچون سپاهان، فولاد و مس توانسته‌اند در این زمینه کار کنند و بقیه باشگاه‌‌ها آنچنان که باید و شاید به این مسئله نپرداخته‌اند و در بسیاری از همین تیم‌های لیگ برتری تیم در رده‌های سنی پایین اصلا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر باشگاهی تیم پایه هم داشته باشد متاسفانه به کادر فنی آن توجهی نمی کنند، من نمی‌دانم این همه پول‌های میلیاردی را برخی‌ها حاضرند چگونه برای یک بازیکن خرج کنند اما یک دهم این پول را حاضر نیستند برای تیم‌های پایه خرج کنند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان افزود: چرا یک مربی پایه باید ۱۰۰ هزار تومان بگیرد، در صورتی که یک مربی لیگ برتری یک میلیارد تومان می‌گیرد، وقتی اینطور به مربیان پایه پول می‌دهند خوب آن مربی هم مجبور می‌شود تا پنج شغل دیگر هم در کنار مربی‌گری داشته باشد و حتی مسافرکشی هم بکند.

وی اظهار کرد: فوتبال ما وقتی آینده‌نگر نباشد از فوتبال روز دنیا عقب می‌افتد و امروز هم باید بگویم که فوتبال ایران ۵۰ سال از فوتبال کره و ژاپن عقب‌تر است چراکه آنها سال‌ها است به زیرساخت‌های فوتبال خود توجه می‌کنند و از پنج یا شش سالگی شروع به کار با بازیکنان می‌کنند اما ما تنها حرف آن را می‌زنیم.

دوستی‌ مهر در ادامه به حذف جام حذفی فوتبال اشاره کرد و گفت: برگزاری جام حذفی به فوتبال کشور و تیم‌های ملی کمک می‌کند زیرا نوجوانان و جوانان ما باید بتوانند یک بازی را ۱۲۰ دقیقه انجام دهند به طوریکه من حتی در تمام بازی‌های دوستانه از تیم‌های حریف درخواست می‌کنم که ضربات پنالتی نیز بزنیم تا بازیکنانم آماده هرگونه رقابتی باشند به همین دلیل هیچ وجه موافق حذف جام حذفی نیستم.

وی همچنین به وضعیت فوتبال خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: فوتبال خراسان رضوی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است اما متاسفانه جایگاهی که امروز دارد در شأن فوتبال این استان نیست.

سرمربی تیم ملی نوجوانان با اشاره به انتخاب عباس چمنیان به عنوان رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی ادامه داد: من هاشم حسینی را ‌می‌شناختم و می‌دانم که ایشان هم برای فوتبال این استان زحمات بسیار زیادی کشیده است اما چمنیان هم یکی از گزینه‌های علمی و عملی فوتبال است که هم درسش را خوانده و هم تجربه بسیار خوبی دارد.

وی افزود: در حال حاضر سه بازیکن مشهدی به نام‌های سید سجاد سید، محمدرضا بازاژ و علی ریگی از خراسان رضوی به تیم ملی نوجوانان انتخاب شده‌اند و از استعداد بالایی هم برخوردار هستند اما باید بگویم که اینها در فوتبال خراسان رضوی بی‌صاحب هستند در حالی که برای همین بازیکنان در استان‌های دیگر سر و دست می‌شکنند.

دوستی مهر اظهار امیدواری کرد: باید مسئولان این استان تلاش کنند تا ابومسلم به لیگ برتر صعود کند و وقتی می‌بینم افراد بزرگی همچون خداداد عزیزی، حشمت مهاجرانی و غلامحسین پیروانی در این تیم حضور دارند، دلم می‌سوزد که در لیگ برتر نیستند اما شک ندارم اگر حمایت شوند می‌توانند به لیگ برتر صعود کنند چراکه این مسئله سبب ایجاد انگیزه و روحیه در بین بازیکنان خراسانی می‌شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان همچنین به شرایط تیم ملی نوجوانان اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ روز دیگر مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا در تهران آغاز می‌شود و ما پس از اردوی مشهد سه اردوی دیگر را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پس از استراحتی کوتاه اردویی ۱۰ روزه در مالزی خواهیم داشت که در آنجا دو بازی با تیم ملی عربستان برگزار خواهیم کرد و بعد از آن هم به تهران باز خواهیم گشت تا آماده برگزاری مسابقات شویم و به لطف خدا و دعای مردم امیدوارم تا جزو تیم‌های صعود کننده به جام جهانی باشیم.

دوستی مهر همچنین به نحوه انتخاب بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی اشاره کرد و گفت: تیم ملی نوجوانان ایران در حال حاضر ۶۰ بازیکن دارد که در هر پست شش بازیکن دارد و هر یک از این بازیکنان در جایگاه و سطح خاصی قرار دارند. این بازیکنان نیز توسط کمیته‌ای به نام کمیته جوانان که در استان‌های مختلف فعال است انتخاب و به ما معرفی می‌شوند.

* از همین تیم ملی نوجوانان حداقل پنج بازیکن در تیم‌های اروپایی همچون رئال مادرید و منچستر بازی خواهند کرد

وی همچنین به حمایت‌های کفاشیان از تیم‌های پایه اشاره کرد و افزود: انصافا خود کفاشیان در رابطه با تیم‌های پایه بسیار زحمت می‌کشد و مزد آن را هم در آینده فوتبال کشور خواهد دید.

من در طول فعالیتم بازیکنان زیادی را به تیم ملی معرفی کردم که هنوز هم وقتی بعضی از آنها همچون مهدویکیا را میبینم به خودم افتخار میکنم چراکه هم از لحاظ فنی یک است و هم از لحاظ اخلاقی، بعد از این هم شک نکنید که از همین تیم ملی نوجوانان حداقل پنج بازیکن در تیمهای اروپایی همچون رئال مادرید و منچستر بازی خواهند کرد.