به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، قاسم رضايي، ملي پوش وزن ۹۶ كيلوگرم فرنگي ايران دچار يك تورم عفوني در ناحيه صورت شده است. شدت اين تورم به قدري است كه مسئولان تيم كشتي ايران مجبور شدهاند وي را به بيمارستان منتقل كرده و با آنتي بيوتيكهاي قوي به درمان وي بپردازند.

برای رضایی تنها ۴۸ ساعت زمان وجود دارد تا بر بیماری عفونی صورت خود غلبه کند. در غیراین صورت وی اجازه‌ی حضور روی تشک را نخواهد داشت.

پورکاظمی: مشکل عفونت جدی نیست / رضایی قطعا به روی تشک می‌رود

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی مشکل پیش آمده برای فرنگی ‌کار المپیکی ایران را حاد ندانست و اطمینان داد که رضایی در المپیک شرکت کند.

لطف‌علی پور کاظمی درباره شرایط قاسم رضایی اظهار کرد: قاسم رضایی یک التهاب جزیی در ناحیه لب فوقانی داشت که با حضور در کلینیک کاروان ایران در لندن مورد درمان آنتی‌بیوتیکی قرار گرفت و شرایط بهتری دارد. وضعیت جسمی و روانی این کشتی‌گیر نیز مناسب است و طی ۴۸ ساعت آینده با بهترین شرایط به مسابقه‌اش خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درمان آنتی‌بیوتیکی در وضعیت قاسم رضایی تاثیری نخواهد داشت، بیان کرد: خیر. این درمان برای رضایی ضعفی در سیستم ایمنی و دفاعی‌اش ایجاد نخواهد کرد و او می تواند با خیالی آسوده به مسابقه برسد. جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

رييس فدراسيون پزشكي ورزشي ايران درباره مثبت شدن دوپينگيهاي المپيك گفت: نسبت به گذشته تستهاي بسيار بيشتري گرفته شده است، اما تعداد نمونههاي مثبت كمتر شده است.