به گزارش افکارنیوز احمد ناطق نوري در گفتوگو با ایسنا، اظهار كرد: طبق قولي كه قبل از بازيهاي المپيك داده بوديم، هر بوكسور ايران كه بتواند مدال طلاي المپيك را كسب كند، مبلغ يك ميليارد ريال، هر كس نقره بگيرد ۷۰۰ ميليون ريال و هر بوكسوري كه برنز بگيرد مبلغ ۵۰۰ ميليون ريال پاداش خواهد گرفت كه اين مبلغ غير از پاداشي است كه وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك براي مدال آوران المپيكي در نظر گرفتهاند.

وی افزود: به هر حال بضاعت ما همین است، اما قول می‌دهم که روزبهانی در صورتی که بتواند در این مبارزه مقابل حریف قزاق خود پیروز شود، مدال برنز خود را قطعی کرده و من همانجا حواله پاداشش‌ را به او می‌دهم و به محض رسیدن به ایران به قول خود عمل خواهم کرد و اصل پاداش را می‌پردازم.

رییس فدراسیون بوکس با اشاره به این که بضاعت مالی این فدراسیون کم است، گفت: هر بوکسور ایران که در المپیک به پیروزی رسیده، همان پایین رینگ مبلغ ۱۰۰ دلار به عنوان پاداش دریافت کرده که طلوطی و روزبهانی این پول را دریافت کرده‌اند.

ناطق نوری در پاسخ به این سوال که اگر روزبهانی به جمع چهار نفر پایانی صعود کند، نخستین مدال آور تاریخ بوکس ایران در المپیک خواهد شد؟ آیا پاداش ویژه‌ای برای او در نظر می‌گیرد؟ اظهار کرد: باید قولی بدهم که بتوانم به آن عمل کنم. نمی‌خواهم چیزی بگویم که فردا نتوانم آن را انجام دهم و شرمنده شوم. پاداشی که برای مدال آوران قرار داده‌ایم، مبلغ خوبی است. البته باز هم می‌گویم که این پاداش غیر از پاداشی است که وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک به مدال آوران المپیکی می‌پردازند. این پاداشی است که خودمان آن را می‌پردازیم.

وی در مورد عملکرد علی مظاهری در وزن ۹۱ کیلوگرم گفت: او یکی از چهره‌های محبوب بوکس ایران بود که با این اتفاقی که در لندن برایش رخ داد و حقش را ضایع کردند، تبدیل به یکی از چهره‌های محبوب بوکس جهان شده است. او به خاطر مظلومیتش در همین جا هم مورد تشویق مردم قرار گرفت.

رییس فدراسیون بوکس گفت: با وزیر ورزش و جوانان صحبت خواهم کرد و قصد داریم با هماهنگی آنها از این بوکسور خوب ایران که حقش ضایع شد، تقدیر و تجلیل کنیم. می‌‌خواهم اگر شود پاداشی برای او بگیرم و مطمئن باشید که تا آنچه برای تقدیر از مظاهری لازم است، نگیرم رها نمی‌کنم.

ناطق نوری در پاسخ به این سوال که عملکرد بوکسورهای ایران در بازی‌های المپیک لندن را تا این لحظه چطور ارزیابی می‌کند، یادآور شد: کاملا از عملکرد آنها راضی هستم. امین قاسمی‌پور می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد، اما خودش را پیدا نکرد. مظاهری هم با اختلاف کم و با ناداوری به بوکسور کوبایی باخت. طلوطی و روزبهانی هم عالی بودند. طلوطی درست است که حذف شد، اما تا آخرین لحظه بسیار خوب و جنگنده مقابل حریف ظاهر شد.

وی ادامه داد: بوکسورهای ما اکنون به جایی رسیده اند که خودشان را باور کرده‌اند و می‌دانند که به چه جایگاه بزرگی رسیده‌اند. آنها با تمام توان خود برای عظمت ایران و بوکس ایران زحمت می‌کشند.

رييس فدراسيون بوكس گفت: دانشجويان ايراني مقيم انگلستان از ما دعوت كرده اند تا در مراسم افطاري از عملكرد عالي علي مظاهري مقابل حريف خود و جنگندگي اين بوكسور خوب ايران تقدير كنند كه حقش تضييع شد.