آقای مهماندوست! شما هم در این ناکامی نقش دارید
سرویس ورزشی افکار نیوز

- شکست ناباورانه یوسف کرمی برابر حریف اسپانیایی کافی بود تا رضا مهماندوست سرمربی سابق تیم ملی تکواندو مصاحبه هایی سریالی را بر علیه فدراسیون نشینان و کادر فنی تیم ملی راه بیندازد و صراحتا اشاره کند که پیش بینی چنین نتیجه ای را داشته است.

به گزارشافکار نیوزدر ماه های پایانی سال گذشته بود که رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی تکواندو بر سر مسائل مالی اختلافهایی را با مسولان فدراسیون پیدا کرده و بر خلاف تصور به جای اینکه فدراسیون در برابر مواضع مهماندوست کوتاه بیاید، استعفای وی را پذیرفته و فریبرز عسگری را جانشین وی در کادر فنی تیم ملی کرد تا دو تکواندو کار ملی پوش ایرانی با هدایت این مربی در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ حضور پیدا کنند.

در مسابقات المپیک نیز پس از اینکهمحمد باقری معتمدمدال نقره کسب کرد،یوسف کرمیپر شانس ترین تکواندو کار ایرانی از کسب مدال طلا بازماند و در دیداری عجیب و دور از ذهن برابر تکواندو کاری از اسپانیا شکست خورد تا به یک باره موج خبری بسیاری بر علیه فدراسیون و کادر فنی تیم ملی توسط سرمربی سابق تیم ملی به راه بیفتد.

مهماندوست در تمام مصاحبه های سریالی خود پولادگر و ذوالقدر را مسول ناکامی تکواندوکاران دانسته و به طعنه از آن ها پرسیده بود که پس دو مدال طلایی که قولش را داده بود، چه شده است.

این رفتار سرمربی اسبق تیم ملی به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست زیرا دلیلی ندارد بگوییم چون مهماندوست سرمربی تیم ملی نیست، تیم ملی تکواندوی ایران در میدان مهمی مانند المپیک نتیجه نگیرد تا اسباب تمسخر وی را فراهم کند، ضمن اینکه چه ضمانتی وجود داشت که تیم ملی تکواندو با مهماندوست دو مدال طلا کسب می کرد، کما اینکه در دوره گذشته رضا نادریان در دور اول حذف شد و هادی ساعی روی نبوغ شخصی خود توانست مدال طلا بگیرد.

واقعیت این است که همه ورزش دوستان ایرانی انتظار بالایی از تکواندوکاران اعزامی به المپیک داشتند و نتایج به دست آمده هیچ کس را راضی نکرده اما این دلیل نمی شود که ناکامی صورت گرفته به ابزار دستی برای شخصی تبدیل شود که به خاطر مسائل مالی از سمت خود استعفا داد اما سعی دارد این گونه وانمود کند که وی را برکنار کرده اند ولی بهتر است کلاه خود را قاضی کرده و ببیند حاشیه هایی که بعد از جدایی وی اطراف تکواندو شکل گرفت، چه درصد در این نتیجه نگرفتن تاثیر گذار بوده است.